N
Nitra
För ungefär en vecka sen var jag ute i trägården och kastade boll med hunden, schäfer korsning, 5år. Jag kastade iväg bollen och Mythos rusade efter och bromsade in kraftigt för att ta bollen i farten, så som han brukar göra. Men den här gången gick något snett... plötsligt for han in i en närliggande rabatt och gnydde som bara den, när han några sekunder senare kom ut kunde han inte röra bakbenen, han hasade sig fram på rumpan. Jag lämnade hunden en kort stund och rusade in och ringde min pappa, som var på jobbet, och for sedan ut till hunden igen. Pappa kom och efter en stund kunde Mythos stå igen, ostabilt och väldigt kutryggigt men han stod åtminstone. Vi körde till veterinären. Deras dom var att vid något tidigare tillfälle hade det hänt något med två av hans ryggkotor, det hade blivit nån slags instabilitet mellan dem så att det hade växt ut, vad ska man kalla det, en liten bit extra kota på nededelarna av de två kotorna som det var instabilitet emellan. Jag vet det låter mysko men det är svårt att förklara, men det syntes på röntgen.
Detta är alltså något han har haft länge utan att vi vetat. Det går tydligen inte att göra något åt det. Han kommer kunna leva ett hyfsat normalt liv och gå promenader osv. Det vi inte får göra är att leka "vilda" lekar som att kasta boll, pinnar... Problemet är bara att detta är vad han älskar.
Är det någon som har några bra tips på hur man aktiverar en hund med samma el. liknande problem?
Vi brukar gömma en boll eller godis, både ute och inne.
Är sånt här vanligt?
Är det någon som har liknande problem?
Jag har inte hört att någon annan hund har haft samma problem.
Detta är alltså något han har haft länge utan att vi vetat. Det går tydligen inte att göra något åt det. Han kommer kunna leva ett hyfsat normalt liv och gå promenader osv. Det vi inte får göra är att leka "vilda" lekar som att kasta boll, pinnar... Problemet är bara att detta är vad han älskar.
Är det någon som har några bra tips på hur man aktiverar en hund med samma el. liknande problem?
Vi brukar gömma en boll eller godis, både ute och inne.
Är sånt här vanligt?
Är det någon som har liknande problem?
Jag har inte hört att någon annan hund har haft samma problem.