Ryggproblem bra med träning?

MissFideli

Trådstartare
Jag ska på onsdag träffa en personlig tränare och vi ska gå igenom ett träningsprogram för mig att gå efter på gymmet.
Men en sak undrar jag om nån av er kan svara på.

Jag har i flera år haft problem med armar och händer, smärta och händerna blir iskalla för att sen bli kokheta och då göra sådär ont som det gör när man blivit kall. Är genomgången och det visade ingenting, så troligen beror det på ryggproblem.

Nån som haft liknande och kan svara på om det kan bli bättre med träning av rygg/axlar, eller om det är nått jag får dras med resten av livet?
 
Sv: Ryggproblem bra med träning?

Ryggar är himla kluriga, men min kraschar direkt om jag slarvar med träningen.

Styrketräning, rörlighet och promenader läker ryggen på nolltid när jag har ont, och stillasittande eller bärande gör den sämre. Jag har inget diagnosticerat fel på ryggen, men får ont i korsrygg och axlar/nacke/mellan skulderbladen.
 
Sv: Ryggproblem bra med träning?

:D Jag har haft mycket problem med ryggen genom skador mm, när jag har mest problem brukar jag göra Yoga funkar inte det så tar jag mina stavar och en promenad, går även på Zonterapi ibland, tränar regelbundet styrketräning kondition och dansar Zumba.
 
Sv: Ryggproblem bra med träning?

Gå till en sjukgymnast om det. Då får du hjälp av de riktiga experterna kring det här. Då får du träningen inlagd på högkostnadsskyddet också. :)

/ Mumin
 
Sv: Ryggproblem bra med träning?

Har svårt att tro att de beskrivna problemen kan bero på ryggen.

Och sen håller jag inte riktigt med om att det är sjukgymnaster som är de "riktiga experterna" på armar och ben :)
 
Sv: Ryggproblem bra med träning?

Jasså? Var kan jag söka vidare då? Dom har kollat känslighet osv på händerna, men hittade inget. Kommer inte ihåg exakt, men jag fick känna på kyla och värme, smärta osv. Så troligen skulle det ha med blodcirkulation att göra. Och eftersom inget hittades, så... ja...

Hjälp? :p
 
Sv: Ryggproblem bra med träning?

Har svårt att tro att de beskrivna problemen kan bero på ryggen.

Och sen håller jag inte riktigt med om att det är sjukgymnaster som är de "riktiga experterna" på armar och ben :)

Min sjukgymnast är då jätteduktig när det gäller träning för hela kroppen, nu trodde hon ju att det berodde på ryggen, inte armar och ben. Men det kan man förstås inte veta om det hon känner är fullt riktigt men jag kan inte utgå från något annat eftersom det inte finns någon annan information.

Men mycket hellre sjukgymnast än endast PT.

En PT behöver ju inte vara utbildad alls och om de har utbildning så behöver de inte vara utbildade på smärta i kroppen.

Hela 18 dagars utbildning
http://www.pt-school.com/ProductDetails.aspx?ProductID=93


Mumin
 
Sv: Ryggproblem bra med träning?

Jag har varit hos flera sjukgymnaster, men eftersom ingen egentligen vet varifrån det kommer så vet dom inte vad jag ska träna. Jag tror PT'n kommer ta med i beräkningen att jag har problem, jag är dessutom typ muskellös så hon kan ändå inte lägga på för stora vikter :p

Jag får helt enkelt hoppas att det blir bättre då, jag vet inte var jag ska vända mig med det annars eftersom ingen vet vad det kan vara som ställer till det.
 
Sv: Ryggproblem bra med träning?

Rygg/nacke eller axlar skulle jag tippa på

mitt ex hade problem med att hans armar o händer domnade bort varenda eviga dag ...vi åkte till ett spa i estland och han fick en behandling av en jätteduktig kiropraktor..och problemen försvann
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
Ridning Lägger ut detta som ett svar till alla som ”hoppar på ridskolan” och även ställer frågor, kan bara börja med att jag absolut inte...
Svar
1
· Visningar
1 243
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp