Ryggont - tips?

Sv: Ryggont - tips?

Diskbråck orsakar inte smärta i ryggen.

Har man ett diskbråck som trycker på ryggmärgen eller en nervrot från ryggmärgen gör det ont i den del av kroppen som den nervroten / det segmentet av ryggmärgen är kopplat till.

Den här länken visar några enkla övningar för ländryggen

Fungerar de där övningarna även mot falsk ischias (piriformis muskeln trycker på nerven). Jag har fått övningar av min sjukgymnast men dessa hjälper inte tyvärr.
 
Sv: Ryggont - tips?

Fungerar de där övningarna även mot falsk ischias (piriformis muskeln trycker på nerven). Jag har fått övningar av min sjukgymnast men dessa hjälper inte tyvärr.

Det tror jag inte. Det finns övningar för ischias-smärta och för att stretcha piriformismuskeln.
 
Jag har gjort övningarna i länken och det har blivit bättre, dessutom funderade jag ett tag och kom fram till att "rumpgång" sittande på golvet borde komma åt samma områden och om det beror på det eller inte vet jag inte men jag är helt klart bättre och även om jag får ett hugg lite nu och då så är det mycket svagare, och inte i närheten av en regelrätt låsning. Så det kan kanske vara ett tips som funkar för andra med.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg :p Jag skadade mig ganska allvarligt efter fall från häst i april 2013. Landade på ländryggen vilket...
2
Svar
25
· Visningar
3 812
Senast: LuckyMe
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 361
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 828
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp