Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även B&J hjälper för stunden
Jag var igång denna gång, med både gym och ridning. Därför känns det jätte konstigt att det kom nu. Men jag ska ta till mig tipsen, tack![]()
Källa på det?Tror det är för att det är en inflammation å en sådan ska kylas, inte värmas.![]()
jag har haft rejält ryggskott 3 gånger. helt förfärligt. jag var snedvriden i korsryggen och höftåsarna(?) var på helt olika höjd. allt gjorde ont, hosta,nysa,skita,sova sitta..allt..
dessa gånger har läkaren dock sagt att värme inte är bra. man skall undvika bastu och sådant. vet inte varför. kanske värmeplåster och bastu inte går att jämföra heller ..
hemskt var det i varje fall, men jag blev frisk ganska snabbt. på 1 vecka kunde jag röra mej såpass att jag klarade av att jobba.
Källa på det?
Kyler gör man med akuta skador, sen har jag fått lära mig att värme är bättre.
Jag har ju dessutom en inflammatorisk sjukdom och min kropp mår MYCKET bättre av värme än av kyla.
då tolkar vi saken olika - akut för mig är när skadan är ny
Så tolkar jag det också.
Förresten, varför har ingen rekommenderat sjukgymnastik till TS?
För att, om det är ryggskott, man ofta kan lösa det själv. Vill man lägga pengar på sjukgymnastik kan man såklart göra det. Min erfarenhet är dock att sjukgymnasten främst ger dig exempel på övningar... som du får gå hem och göra själv.
och felet med tips om övningar är?
Det är väl förmodligen ganska viktigt att göra rätt övningar...
skälet till att jag inte tipsat om sjukgymnastik är helt enkelt att jag inte tänkt så långt, eftersom jag botade mitt eget ryggskott själv. Och det kanske är så de flesta gör?
då tolkar vi saken olika - akut för mig är när skadan är ny