O
Opalyx
Hej, jag har ett problem och inte så litet heller. Många ryttare har ju problem med själva bäcken positionen, att det ofta tippar bakåt och svank uppstår. För mig verkar det vara tvärtom, att bäckenet tippar framåt på nåt sätt. jag tycker att min svank är nästan obefintlig. Jag har problem med rörligheten, jag kan inte böja mig ner i höften lika lätt på vänster sida som på höger sida, om jag till exempel ska göra benböj. när jag gör någon typ av övning, säg benböj, ja då är det ju meningen att det ska kännas i sätesmuskeln och benen, men nej det känns i ryggen på vänster sida på ett inte så behagligt sätt.
Det här är även ett problem när jag rider, jag känner mig sned och ojämn. Jag vet inte inte vad jag ska göra, vilka muskler är det jag måste träna upp, vilka är svaga? ska jag stretcha? vilka muskler då?
Det måste ju vara någon obalans nånstans...
det som är mest obehagligt och verkar vara grunden till det obehagliga är att spänner och drar åt, liksom muskler som "krampar" i.. muskeln på baksidan; hamstring tror jag att den heter, sätesmuskeln, där gör det ont. Vilka muskler ska jag stärka och stretcha för att motverka problemet?
Det här är även ett problem när jag rider, jag känner mig sned och ojämn. Jag vet inte inte vad jag ska göra, vilka muskler är det jag måste träna upp, vilka är svaga? ska jag stretcha? vilka muskler då?
Det måste ju vara någon obalans nånstans...
det som är mest obehagligt och verkar vara grunden till det obehagliga är att spänner och drar åt, liksom muskler som "krampar" i.. muskeln på baksidan; hamstring tror jag att den heter, sätesmuskeln, där gör det ont. Vilka muskler ska jag stärka och stretcha för att motverka problemet?