Rygg ont hoss häst

Rotterö

Trådstartare
Mitt sto har nu mycket ont i ryggen.
Hon har inte ridits på hela hösten o vintern. Hade höga muskelvärde korsförlamning.
Men nu har hon fått ont i ryggen
Kan det komma av att hon hade korsförlamningen
I dag tog vi av skorna.
Veterinären sa bara pensionera henne.
Snälla ge tipps på vad jag skall göra.
On har mycket ont sätter sig nästan när du trycker över ryggen sadeltrakten.
Även rörelse störningar i bakbenen . Benen slinter utåt vid skritt. Sårt att förklara.

Sv: Rygg ont hoss häst

är hon gammal ?
har ni röntgat ?
vad sa vet. ?

Om hon är ordentligt veterinärundersökt - så ex kissing spines är uteslutet kan du ju alltid ta ute en equieterapeut. Rörelsestörningar är ju dess expertområde.
Akupunktur tillsammans med kiropraktik kan göra underverk!

Men som sagt - ordetligt veterinärundersökt är nummer ett!

Hon fyller snart 18 år. 16 aprill
Hon är bara undersökt hemma ännu.
Skall ha tag i något bar ställe att åka till
Tipps tack
Vet ville vi skulle åka till Helsing borg. Väldigt långt.
Vad är kissing spines ??????????
Deta är så tråkigt min gumma

Tack har läst

Vad täcker försäkringen när det gäller rygg ont. och röntgen
Hon är full försäkrad i folksam
A 1 A2 mm

Om hon är fullt försäkrad så ska det inte vara några problem med undersökning och röntgen.
Du betalar din självrisk och administrativa avgifter.
Är du osäker så hör m Folksam om vad de säger.
Min försäkring på Agria täcker även mediciner upp till en viss summa.

Jag kan inget om klinikerna i södra delen av Sverige så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Lycka till och fortsätt skriva så jag/vi får veta hur det går! :bump:

Jag skall ringa Skara eller Åby trav klinik
Och kolla . Beställa tid.
Så får de röntga henne och se vilken framtid hon har..
Hon har vart fullt frisk hela sitt liv tills i höstas.
Inga hältor eller något. Och hon fyller 18 år Så det är väl dax nu då.
Jag fortsätter skriva när det har hänt något-.

jag skulle åka till mälaren hästklinik, dom är väldigt duktiga där, ligger i uppsala. har varit dit med ett antal hästar och har varit nöjd med resultatet.

jag kan varmt rekomendera skara..! min häst är opererad för sin tromb där. mycket trevlig personal... och duktiga veterinärer...!

Min pålle är 21 år och vi tävlade hoppning fram till förra våren då strålbensförändringar hindrade oss att fortsätta.
Veterinären gav inte mig mycket hopp eftersom min häst är gammal och förändringarna ganska omfattande. MEN pållen är skodd med eggbar skor fram nu och har inte varit halt på 6 månader! Nu promenadrider vi i skogen och han är pigg, glad och har inte ont.

Ge inte upp hoppet så snabbt! Se till så att hon blir undersökt ordentligt när du är på kliniken och se vad veterinären säger. Bara för att hon börjar bli gammal behöver det inte betyda att det inte går att göra något.

Lycka till, jag håller tummarna!!!

Fick nu besked av folksam att jag måste ha remiss. Om jag skall ha ersättning från dom. Så nu skall jag ringa min vet i morgon .

Jag åker nog till skara. ÅBY är närmare. Får se vad vet säger. Jag bor på västlkusten.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 500
Senast: sorbifolia
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 259
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 269
Senast: Karminnie
·
Hästvård Hej jag har ett varmblods sto på 11 år som är under utbildning, hon vart in riden för ett och ett halvt år sedan och jag har ägt henne i...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: trailtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama