ryckningar?

LaMaya

Trådstartare
Vi har ett 13 åringt sto som förra sommaren fick en fölunge.
Efter att hon fått föl så har hon fått ryckningar i sitt ena bakben,
det är när hon antinget springer eller om hon gör nåt så det vrids så börjar hon bara sparka, hon själv ser jätte förvånad ut.
Jag undrar ifall nån vet vad detta kan bero på?
Vet inte om det har med att hon under dom 11 månaderna hade svåra kramper i magen och rulla väldigt mycket.. :confused:

Kan det inte vara patella upphakningar då? Det kan ju visa sig efter att de har belstat sina ben lite mer än vanligt ( tex. dräktighet )

Kan tänkas ha blivit en liten bäckenförskjutning (snedhet) som då gör att det kommer nerver i kläm vid vissa rörelser!
Har du möjlighet att få tag i en Equiterapeut eller kiropraktor, så upptäcker de direkt om så är fallet och fixar till problemet med några behandlingar! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 863
Senast: Jamtland
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 929
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 628
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar