C

cilmesse

Se mig som helt grön, därav denna fråga:

Vad var det som gjorde att den tyska ryttarinnan (glömt namn :crazy: ) på lettiska halvblodet Rusty fick så himla mycket högre poäng än alla andra på OS-dressyren i lördags?

Sv: Rusty

namnet hon är stor inan de räcker att domarna ser namnet på protokollet så sätter dom 10 på allt utan att hon i gentligen förtjänar de
de e samma sak föör oss vanligt dödliga om dommarn har tex vist ag mot din klubb dömmer hon ner dig medvetet för hon tycker inte att klubben ska vinna :devil: ( detta e sant har räkat ut för det ett antal gånger)

tycker inte att hon ulla salzgreber skall få va me i OS då hon var dopad i världscupes finalen i göteborg förra året där hon vn allt usc för doping :mad:

Tyckte hennes ritt var jätte bra.
Hon hade inga missar och hästen
är hur stadig som helst, ändrar inte
formen en millimeter i de ökade gångarterna
och det är riktigt bra=)
Hon förtjänade sina %!

Kan inte annat än hålla med! Hon var värdig sina poäng, att hon tidigare dopat sin häst (eller veterinärens fel som hon påstår) har väl knappast med saken att göra.

Fast jag HOPPAS att Anky och Salinero vinner.

Även jag håller med.

Väldigt jämn, stabil och säker ritt från Ulla, och en mycket trevlig häst som såg mycket stadig och fin ut.

Undantag för piaff då. Piaffen skall ju vara på stället, och det lyckades hon inte med. Övergångarna borde ju ha lägre betyg då också... Men det finns OS-sidor med alla poång från varje domare. SKa lusläsa idag. *nyfiken*/T_B

Jag tycker ritten såg väldigt trevlig ut, och tom sambon som är fullkomligt okunnig och satt bredvid och tittade tyckte att "så där är det väl som det skall se ut"... :D

Däremot är jag långsint till tusen, och vill inte att någon som är dopingdömd skall vinna en os-medalj, oavsett gren. Tycker det är äckligt att Tyskland hycklar och låter henne rida.

Att Anki kunde hamna så högt tyckte jag var konstigt.. men jag är ju bara en okunnig ponnyryttare...

Håller med dig där om dopingen, det är ju trots allt inte alls länge sen hon blev dopingdömd, sen struntar jag fullkomligt i hur det gått till (veterinär eller inte)

Ulla och Rustys program var iofs bra men jag tycker personligen det är fel att hon fick rida, med tanke på dopingen.

Tycker det är så J*vla dåligt att det låter en dopad få åka till OS!! Nej usch! Sen är jag inte alls speciellt förtjust i Rusty tycker den ser så tråkig ut!

Senast ändrad av en moderator:

Han hade nån miss.. vad jag vill minnas.. Tycker inte heller att hon har någe att göra i ett os.. klarar man inte av att delta i Wc på samma regler som alla andra utan att ta till olika f-bjudna preparat, hur ska man då klara av det på ett os..? :S

Eric Lette sa att framifrån kunde man ge Rusty en 5:A och från sidan en 9:A :S sen skrattade han.. jaja :)

Manatee skrev:
Eric Lette sa att framifrån kunde man ge Rusty en 5:A och från sidan en 9:A :S sen skrattade han.. jaja :)

Var det inte om Salinero han sa det, när det gällde hans "sidvaggande" i piaff. Att förut hade han fått 9 från sidan och 5 framifrån, men att nu var det snarare 9 och 7/8.
Bara kollar... :confused:

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan inte annat än att hålla med de andra. Hon red ett mycket bra program , stadigt och i stort dett felfritt (nu var det lag dressyren jag tittade på). Däremot håller jag också med om att namn gör väldigt mycket på en tävlingplats. Att Ulla salzgeber dopade Rusty hör till saken tycker jag då det inte är annat än fusk. Förhoppningsvis var han ren den här tävlingen iaf..Sen angående domarnamn så måste jag ju säga att Jan Brink var MYCKET bättre än Anky i lagdressyren. Ankys häst Skyggade tre gånger , Briar galopperade på stället en gång och red för övrigt en bättre ritt..Men där avgjorde namnet vem som var bäst :crazy: ..Nåväl , nu ligger brinken fyra så jag hoppas verkligen på medalj!!!

Vega skrev:
Var det inte om Salinero han sa det, när det gällde hans "sidvaggande" i piaff. Att förut hade han fått 9 från sidan och 5 framifrån, men att nu var det snarare 9 och 7/8.
Bara kollar... :confused:

Jo :) ja blandade ihop dom två...:S

Och så har han konstigheter för sig med höger bak, tyckte jag redan förra gången jag såg dem, fast då var han inte ren någonstans. Kolla höger bak i piafferna, han lyfter extremt utåt i lyften och "dubblerar" med andra bakbenet, och om jag inte minns helt fel var det utifrån bärande höger bak han hade "skyggningen" i galopprogrammet... Tycker inte han ser fräsch ut, mår bara dåligt när jag ser dem. Glad ryttarinna som får vinna priser med en häst som kämpar för att ställa upp. Har hon inte råd att pensionera honom?

Nästan så han "hakar" med höger bak... Men han är ju inte purung heller. Varför pensionera när det går så bra? Silver i OS är ju kanon. Domarna verkar ju inte döma ner så mycket pga bakbenet heller.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 591
Senast: hollypolly
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar