Russel-hundar och katter

S

Sveipur

Jag har länge varit sugen på rasen, men det man brukar höra från folk är att de äter katter, små barn och andra hanhundar. Sen igår kväll har jag en 1,5 år gammal hane på prov. Kanontrevlig, självständig och verkar stormtrivas hos oss på en gång.

Vi har två stora katter i 6 kg-klassen. När vi kom hem och jag öppnade ytterdörren satt båda katterna innanför dörren. Först backade hunden tillbaka, men sen blev det ett jäkla liv på honom. Han kastade sig efter katterna, fortfarande kopplad. Vi vågade inte riskera något, utan tog ut katterna innan vi släppte lös honom inne i huset. Sen dess har han varit fullständigt fixerad vid katterna (som fortfarande är ute).

Vi har ett lågt fönster i hallen och han står nästan oavbrutet och håller utkik efter katterna som håller sig utanför. Skäller även. När jag var ute och rastade honom nu på morgonen höll han på att strypas i sin iver över att kasta sig över katterna.

Mitt bekymmer är dock om han kommer att skada katterna ifall jag släpper honom lös. Både hunden och katterna är ju vuxna.
 
Sv: Russel-hundar och katter

Det beror på hur katterna reagerar. Min jack russel rör inte stallkatten och våran innekatt eftersom att ingen av dem är rädd för henne.
Däremot så funkar det INTE med bästa kompisens katt som springer så fort han ser hunden, då blir det livat och man får vara glad om det finns en enda blomkruka kvar i huset sedan. Tror ändå inte att hon skulle skada katten om hon får tag på en men man vet ju aldrig.
 
Sv: Russel-hundar och katter

Mitt bekymmer är dock om han kommer att skada katterna ifall jag släpper honom lös. Både hunden och katterna är ju vuxna.

Jag skulle vara mer rädd för att hunden skulle skadas faktiskt...
 
Sv: Russel-hundar och katter

JAg har en parson.... en tik på 10 år....
Hon håller min gård kliniskt kattfri.... De strykarkatter som inte självmant begriper att de skall vandra vidare till en annan gård brukar ligga avlivade på kökstrappen efter i snitt tre dagar.... Det brukar ta ett par dagar innan hon klurat ut hur hon skall få tag på just denna kattindivid. Hon jagar dem upp för stegar om så behövs... och upp på slinnet... och vidare upp på takbjälkarna .... Sa jag att det finns en kattgen eller möjligen en apgen i russels :devil: De klättrar otroligt bra...

Snabbt går det också. Hon rusar rätt på och klipper katterna över ryggen. Sen skakar hon dem tills det inte finns mer motstånd kvar. Det brukar innebära att de är döda.
 
Sv: Russel-hundar och katter

Jiiisses! Han är verkligen fullständigt rabiat. Jag skulle inte vara så orolig om det hade gällt någon annan hundras än Russel faktiskt. Får nog inse att det inte kommer att funka. Synd för han är ganska kul.

JAg har en parson.... en tik på 10 år....
Hon håller min gård kliniskt kattfri.... De strykarkatter som inte självmant begriper att de skall vandra vidare till en annan gård brukar ligga avlivade på kökstrappen efter i snitt tre dagar.... Det brukar ta ett par dagar innan hon klurat ut hur hon skall få tag på just denna kattindivid. Hon jagar dem upp för stegar om så behövs... och upp på slinnet... och vidare upp på takbjälkarna .... Sa jag att det finns en kattgen eller möjligen en apgen i russels :devil: De klättrar otroligt bra...

Snabbt går det också. Hon rusar rätt på och klipper katterna över ryggen. Sen skakar hon dem tills det inte finns mer motstånd kvar. Det brukar innebära att de är döda.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 598
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 274
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 582
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp