bondmoran

Trådstartare
hjälp.
vad ska jag göra?
har ett russto efter fridhems jonatan som är diplomsto men har eksem, vill ta föl på henne eftersom hon har fått diplom men samtidigt inte eftersom hon har eksem."vet" säjer ta föl så kan eksemet bli bättre.har fått ett föl redan.vet tyvärr inte om det har fått eksem.
någon som kan hjälpa mig på traven?:crazy:

Sv: russ

Eftersom man vet att det finns ärftlighet i eksemet, så bör man undvia att avla på ston som har eksem, hur fina de än må vara...

Tycker inte att din veterinär är seriös när h*n säjer så, för såvitt jag vet blir de inte bättre av att få föl. Och dessutom finns eksem med på defektlistan.

Ta inte föl på henne även om hon e fin, även om inte fölet får eksem så kan barnbarnet få det, ja har sett exempel på det.

har idag med dotter bestämt att vi inte betäcker madde något bara för eksemets skull.vi har tillräckligt med hästar i alla fall sa dottern,så hon bestämde att vi skippar det:cry:

jag har också ett russ med lindrig eksem, jag avlar inte vidare på henne men hon är en jätte läcker liten gångarts ponny...

//Tina

naa..min syster tävlade en val e: fridhems jonatan :D han var envis som tusan men han hoppade finfint :D

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 144
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: cassiopeja
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 124
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka