Rundsydda tyglar

Saigon

Trådstartare
Är det någon som vet ngt märke som har rundsydda stång- och bridong tyglar som säljs separat? (länka inte)

Jag har letat runt i varenda affär i närheten men har inte lyckats hitta några.

Jag har däremot hittat på ett enda ställe på nätet men de skulle gå på 2.500 kr vilket känns liiite overkill på ett kandar som bara kostade ett par hundralappar. Dessutom finns de inte i brunt.

Ngn som vet?

Sv: Rundsydda tyglar

vet bara om schumacher, passier och döbert...

men! det finns ett rundsytt kandar i en viss webshop, dom som säljer svea täcken. det kostar typ 500, finns i brunt och tyglar medföljer.

Jag letar också, men allt verkar så dyrt ..

ryttargarden heter dom som har det kandaret. får väl inte länka så ni får googla själv..

Tack för tipset, har också letat ;)
Lär ändå inte hitta separata rundsydda tyglar för under 500 ändå ..

Senast ändrad av en moderator:

det finns ett rundsytt kandar i en viss webshop, dom som säljer svea täcken. det kostar typ 500, finns i brunt och tyglar medföljer.

där köpte jag mitt rundsydda träns, o tyglar följde med! kommer du ihåg vad affären heter? o om dom har någon hemsida? jag tror iaf att det var där.. :)

Vad var det för nyans på det bruna? Chokladaktigt eller rödaktigt?

om du kollar på tränset så visas det i brunt. det är mörkbrunt.

isaaak; den heter ryttargården, men man får ju inte länka..

Då är jag färgblind. Jag tyckte att det bara fanns svart. :D Måste kolla igen. Skit också isf för jag behöver rödbrunt...

Glodde på så nära håll nu att det lyser stjärnor framför ögonen :D

Men om det på bilden är det bruna så blir det isf alldeles för chokladigt för att passa.

Du har inte ngt mer sådant super-duper-tips på lager fast med mer rödaktig ton på kandaret? (ska ha det till Hansbot)

Du som har så bra koll på allt ;) är cognac åt det röda hållet? Det är det inte va? Det är mer ljusbrunt eller hur?

Men det var ett bra tips att kolla upp hela kandar ist för bara tyglar! :bow: :bow: Allt under 2000 kr är fortf en vinst (kan ju kanske sälja huvudlaget också).

Och så en fråga till, Classic, är det Hubertus Classic? Om det är det, då skulle nog färgen kunna fungera till Hansbo va?

Senast ändrad:

cognac är gul-rött typ. väldigt ljust.

classic kan vara båda hansbo och hubertus, så det är lite trixigt... men hansbo har inga rundsydda. om du har sett mitt kandar (det som jag bytt nosgrimma på) så är det ett hubertus classic, och det är ganska rödbrunt.

har även ett par flätade lädertyglar som jag hittade på ebay, dom är typ havannabruna. kan vara ett bra tips att kolla där, båda tyska, engelska och amerikanska. särskilt på tyska ebay brukar det säljas äldre rundsydda kandar i brunt.

Vilket Hansboträns menar du? :o
Det är väl mer åt mörkbrunt om jag inte är ute och cyklar.

Tack så mkt för tipsen!! :bow:

Jo, det var ditt träns som jag tänkte på för det vet jag ligger ganska nära i färgen.

Så nu har jag plötsligt lite alternativ att välja på. Det är bara frågan om hur petig jag ska vara med färgen. Men det får ju inte skilja jättemkt.

Vilket Hansboträns menar du? :o
Det är väl mer åt mörkbrunt om jag inte är ute och cyklar.

Det är ett som utgått. Det som de sålde på Falsterbo för 100 kr. Och det mer åt det röda hållet än åt det chokladiga hållet. Jag har 2 st som tillsammans nu utgör ett kandar och lösa tillbehör. :D

Hade först tänkt att leta upp ett löst sidostycke alt ett billigt träns att plocka från, för att få ihop de överblivna delarna till ett träns igen. Men om jag nu köper ett helt kandar för att få tyglarna så kan jag ju på det sätta på den överblivna Hansbonosgrimman så voíla så har jag plötligt två som jag utseendemässigt gillar! :D (och på träning kan jag nöja mig med att ha vanliga släta, billiga tyglar)

Tillägger efter att ha surfat runt ytterligare: Huberuts classic är för rött i jämf med mitt Hansbo. Jag kom i håg fel. Det blir nog snyggare att välja de mer chokladiga än Huberuts.

det tror jag också, om jag inte minns fel så är hansbo tränset mer vanligt mörkbrunt.

Jag har samma Hansbo träns som ditt och jag tycker det är mer chokladbrunt, så jag ska satsa på att köpa de tyglarna (tränset) från den länken Centaur visade (eller den hon rättare sagt inte visade ;) ) Tycker färgen på det tränset och Hansbot ser väldgt lika ut.

Jo, jag tror faktiskt också att det blir bra!

Jag jämförde framförallt med min sadelpad som är i riktigt mörkbrunt läder. Och då syntes det tydligt att tränset har en betydligt rödare nyans i jämförelse.

Men när jag sedan väl fick se en bild på Hubertusen igen så insåg jag ju att den var alldeles, alldeles för röd. I jämförelse med den så är ju Hansbot inte alls rött.

Och när jag tittade första gången på kandaret i fråga så tittade jag dessutom bara på kandarmodellen och trodde att det var den som skulle vara brun och tyckte då att den skulle bli för mörk (måste vara svart).

Men sedan tittade jag på tränset och det visades ju i brunt, och det ser ut att vara likt i färgen.

Så jag ska ta och beställa ett och se.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är ganska engagerad i miljöfrågor och tycker att det är oerhört viktigt att värna om miljön. Jag tycker också att det är helt hål i...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Jag behöver tips på kandar! Jag vill ha ett brunt kandar i storlek cob ( :cool: ) som inte kostar en förmögenhet. Jag har letat runt...
Svar
17
· Visningar
2 684
Senast: Breccia_
·
Utrustning Nån som har något tips? :D Letar efter stång och bridong tyglar till kandaret... Rundsydda med innåtvända spännen, stoppar på bridongen...
Svar
9
· Visningar
1 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist

Omröstningar