Såpavatten och karantän. Vanliga löss är inte jättesvåra att bli av med.Visa bifogad fil 55889
Hittade dessa på min ampellilja idag innan jag for till jobbet. Får bli ett försök imorgon och försöka få bort dom och även kolla över övriga växter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såpavatten och karantän. Vanliga löss är inte jättesvåra att bli av med.Visa bifogad fil 55889
Hittade dessa på min ampellilja idag innan jag for till jobbet. Får bli ett försök imorgon och försöka få bort dom och även kolla över övriga växter.
Låter perfekt. "Turligt" nog står den nästan helt själv i ett fönster redan, då det är den senaste växten som flyttat in. Så får bli fortsatt karantän där och så får jag kolla närmsta grannen ifall den också fått oinbjudna hyresgäster.Såpavatten och karantän. Vanliga löss är inte jättesvåra att bli av med.
Kul!Visa bifogad fil 55914
Äääntligen nytt blad på g på min Variegata! Väntat sen i höstas på det
Ska plantera om den också, då rötterna börjar sticka ut ur innerkrukan
Ska försöka stressa på den, det borde ju inte vara så svårtSer ut som att du låtit tre grenar kvar där det kan bildas blommor så då kommer du nog kunna få några där . Vissa pelargoner är svåra och man kan behöva stressa dem, genom att inte ge näring utan bara vattna lite då och då. Då passar de på att sätta blommor eftersom de då känner att de måste föröka sig, typ .
Kul!
Jag hade dock väntat med att plantera om. De lägger mycket energi på att ”fylla ut” en ny kruka med rötter, och kan då vänta med att skjuta nya blad för att lägga energi på en sak i taget. Om det kommit nytt blad nu är den nöjd med rötterna och kommer skjuta fler blad!
Jag har en fundering... Jag har sett så fina bilder där gullranka (eller annan liknande växt) klättrar på väggen/gardinstången. Superfint!! Men hur gör man när man ska omplantera plantan till en större kruka?? Och växten klättrar på väggen/gardinstången?
Vi har en hoya som klättrar runt två fönster. Har fäst tråd med spikar och öglor/märlor längs väggen och taket som den klättrar på, det är lätt att lossa alltihop och sedan montera upp igen. Hade inte velat ha den kring en gardinstång.Jag har en fundering... Jag har sett så fina bilder där gullranka (eller annan liknande växt) klättrar på väggen/gardinstången. Superfint!! Men hur gör man när man ska omplantera plantan till en större kruka?? Och växten klättrar på väggen/gardinstången?
Idag kom dom
Visa bifogad fil 56264