Kazaam
Trådstartare
Min lilla whippettjej som nu är dryga året har plötsligen blivit helt förbytt!!! Jag vet av erfarenhet att diverse saker sker när de är runt året, och det sker också i detta fall - ser spöken, är inte lika framåt, men samtidigt ganska trotsig mot mig... Vet inte alls vad inkallning är t ex. (Hur fan gör man med en sån sak???? Hon bara tittar på mig (om jag har tur) och så ignorerar hon mig...)
Men det jobbigaste är ändå att hon plötsligt börjat göra sina behov inomhus. Hon talar inte om innan, hon bara gör det. Även om hon ganska nyligen har varit ut, så kan det bli både det ena och det andra på golvet. Oftast nattetid, men även dagtid när vi är uppe och hemma.
Vad beror detta på och vad kan man göra??? det är högst frustrerande!!!
Jag behandlade henne som en valp när problemet började - ut direkt efter mat, sov och lek. Men det tycks inte funka, hon gör behoven inne ändå när det passar henne. VARFÖR???
Alla tips mottages tacksamt!
Men det jobbigaste är ändå att hon plötsligt börjat göra sina behov inomhus. Hon talar inte om innan, hon bara gör det. Även om hon ganska nyligen har varit ut, så kan det bli både det ena och det andra på golvet. Oftast nattetid, men även dagtid när vi är uppe och hemma.
Vad beror detta på och vad kan man göra??? det är högst frustrerande!!!
Jag behandlade henne som en valp när problemet började - ut direkt efter mat, sov och lek. Men det tycks inte funka, hon gör behoven inne ändå när det passar henne. VARFÖR???
Alla tips mottages tacksamt!