Rumsrenhet

Sv: Rumsrenhet

Rumsren (i min värld) = Hunden kissar och bajsar Inte inne, vare sig på dag eller nattetid. Den gör alla sina behov utomhus alltså ;)
 
Sv: Rumsrenhet

håller med. Vill lägga till: klarar sig ett par timmar.
Så länge man måste ut så fort den har sovit/ätit/lekt
för att det inte ska hända olyckor är den inte rumsren, även om
man lyckas undvika olyckorna genom att vara påpasslig.
 
Sv: Rumsrenhet

håller med. Vill lägga till: klarar sig ett par timmar.
Så länge man måste ut så fort den har sovit/ätit/lekt
för att det inte ska hända olyckor är den inte rumsren, även om
man lyckas undvika olyckorna genom att vara påpasslig.

Håller med dig.

Kakis - med ännu inte rumsren valp, även om olyckorna kommer mer sällan nu vid 4 månaders ålder.
 
Sv: Rumsrenhet

Rumsren är en hund som inte gör inne, om det inte är absolut nödfall. Jag ska inte bheöva passa på hunden utan den ska klara sig tills jag bestämmer att det är dags att gå ut.

Stall, lador och liknande räknar jag inte riktigt dit för det är utomhus även för mig. Inne är inne i ett bostadshus eller annan lokal avsedd för människor. Jag räknar inte heller hundar som revirmarkerar som icke rumsrena för där handlar det om något helt annat.
 
Sv: Rumsrenhet

Rumsrenhet för mig innebär att dom gör ifrån sig helt och hållet ute, vilket mina hundar gör, fast dom är ju iof vuxna och skall kunna hålla sig, förutom nu då när Wilma var magsjuk och hon absolut inte kunde hålla sig, då tycker jag att det är okey om dom gör inne på en bestämd plats, vilket hon gjorde, sedan vad ni tycker om det är upp till er.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 007
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 028
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 187
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp