Markering har ingenting med respekt och/eller dominans gentemot människor att göra. Det kan vara ren olat, bero på medicinska prblem eller som det låter i det här fallet, vara en blandning mellan en massa olika faktorer. Det är ju ingenting en hund gör för att 'jävlas' på något vis.Du måste markera att du inte tycker det är okej över huvudtaget. Detta är inte ditt problem och jag vet att du vill hjälpa dom. Denna hund respekterar inte dig eller ditt hem och om du låter detta fortsätta kommer problemet inte gå att lösa.
Be dina vänner om att kontakta en hundtränare för så här kan du inte ha det. Vad är detta för ras?
När min tik löper brukar hon få ha en hundblöja med dambinda inuti. Hon kan kissa och det går inte igenom. Jag köpte mina på arkens zoo och dom funkar superbra. Lätta att sätta på också så jag rekommenderar verkligen dom. Jag har dom turkosa tror jag om det är till någon hjälp.
Dels kl*
När jag säger 'punktmarkera' menar jag inte att någon nödvändigtvis ska tillrättavisa hunden, utan att man ska ha ögonen på den hela tiden för att kunna avbryta.