Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men snälla du. Bukefalos är fullt av medkännande, kompetenta och alldeles fantastiska människor. Endel rövhattar finns det här med visserligen men de kan man undvika. Endel har turen att vara friska, andra har psykisk ohälsa, fysisk ohälsa och ytterligare andra har neuropsykiatriska problem. Endel har alltihopa. Ingen har påstått att det är något fel på någon så det kan du släppa helt.Bättre att vara ärlig än att låtsas man mår bra. Men folk förstår verkligen inte vad psykiska problem betyder. Det är inget fel på oss vi tänker bara annorlunda.
Du kan inte veta vad någon sagt tidigare. Dom lämnar mig inte heller ifred utan fortsätter nämna mig i inlägg. Jag förstår att man kan argumentera men om någon tycker det har gått för långt och ber andra sluta? Ni kan verkligen inte acceptera ett ”sluta” känns som man hamnat med otrevliga människor här.Tycker du att någon har varit elak mot dig så anmäl de inläggen.
Jag tror inte att någon tycker något alls om dig än eftersom ingen har hunnit lära känna dig. Vi är många bukefalister, endel tillhör inventarierna och endel kom nyss hit. Det är väldigt stor bredd på åldrarna och på kunskaper och åsikterna om olika ämnen så häng kvar bara, ta in bukefalisternas kunskaper och åsikter och delge dina egna. Diskutera högt och lågt om de mest märkliga ämnen. Det kvittar om du är 12 år eller 79, alla är lika välkomna här. Bukefalos är ett forum där vi är väldigt fästa vid fakta och forskning. Det kan kännas hårt att få veta att det man tror och tycker går rakt emot det forskningen säger men tänk såhär istället, du kommer lära dig massor tack vare att bukefalisterna vill ha reda fakta om mycket. Åsikter kan och får man absolut ha men i vissa ämnen är den nyaste forskningen det som är det viktiga. Visst kan man tycka men då är det just en åsikt, inte fakta och framställer man sin åsikt som fakta så kommer man definitivt att stöta på patrull.
Våga inte prata med mig om mina känslor. Ingen gillar mig på bukefalos för jag är nybörjare.
Du accepterar inte att jag inte vill prata om det här längre. Har du ens läst mina inlägg? Att jag får ångest och vill sluta prata?Jag har inte pratat om dina känslor? Och nej, det har inget med att göra att du är nybörjare. Nu blir det väldigt mycket OT i den här tråden, jag föreslår att vi låter den återgå till det faktiska ämnet.
Vad jag ser på din profil har ingen spammat dig eller anklagat dig för något men du kanske har anmält en massa inlägg så de är borttagna? Om du inte vill diskutera mer är det lättast att bara lämna tråden och inte svara mer.Du kan inte veta vad någon sagt tidigare. Dom lämnar mig inte heller ifred utan fortsätter nämna mig i inlägg. Jag förstår att man kan argumentera men om någon tycker det har gått för långt och ber andra sluta? Ni kan verkligen inte acceptera ett ”sluta” känns som man hamnat med otrevliga människor här.
Har sagt tidigare att sluta prata med mig ändå så slutar ingen anklaga och spamma.
Folk bemöter dina påståenden, inget om dig personligen. Jag blir också emotsagd ibland, och jag vågar garantera att alla här har upplevt det i diskussioner åtminstone någon gång, det är ju så man lär sig. När det gäller djur kommer det ju dessutom ny forskning hela tiden, så det som var rätt igår behöver inte nödvändigtvis vara rätt imorgon.Våga inte prata med mig om mina känslor. Ingen gillar mig på bukefalos för jag är nybörjare.
Du accepterar inte att jag inte vill prata om det här längre. Har du ens läst mina inlägg? Att jag får ångest och vill sluta prata?
Att kastrera en hund, och särskilt en osäker hund, är inte ett beslut man bör fatta i en handvändning och ingen universallösning. Tvärtom kan det hos en individ som redan lever med vissa rädslor göra alla problem ännu värre, alternativt/och orsaka andra eller fler.Om jag förstår TS rätt så är det en valp med förstagångsägare? Jag undrar ju direkt om den är kastrerad?
Orsaken till min undran är att
den enda hanhund jag har träffat som i vuxen ålder kissar/skvätter inne är en okastrerad hane som endast beter sig så i hem där andra hundar bor/ vistas regelbundet. Ägaren som är väl medveten om detta använder kisskydd på honom när det är på besök hos vänner (om hundarna får följa med). Ägarens andra hund är kastrerad och behöver inte ha skydd på sig. Båda hundarna är mycket tydliga med att tala om när de behöver gå ut så vi tolkar skvättandet som markering.
Jag är dock inte hundägare själv så jag kanske är helt ute och cyklar?
Jag har en riktigt pisstik som hoppat upp och kissat i min familjs säng vid besök där.Dom flesta tikar markerar inte på det sättet. Det finns också nackdelar med tikar som är att dom löper och måste ha blöja om du inte vill ha blod inomhus.
Man kan lita på buke!Att kastrera en hund, och särskilt en osäker hund, är inte ett beslut man bör fatta i en handvändning och ingen universallösning. Tvärtom kan det hos en individ som redan lever med vissa rädslor göra alla problem ännu värre, alternativt/och orsaka andra eller fler.
Personligen är det långt ifrån ett förstahandsval som problemlösning för någonting annat än regelrätta hälsoproblem, egentligen.
Jag tror inte att hunden som diskuteras i tråden är kastrerad.
Min pissenisse till unghund kissade inne då och då hemma, väldigt länge. Ungefär tills att jag kände att det här kommer aldrig att sluta och jag var helt uppgiven och förtvivlad.Man kan lita på buke!
Han är inte kastrerad, och det är antagligen helt och hållet min förtjänst. Alla andra runt dem ville att de skulle kastrera. Jag var den första som påtalade att det finns problem med kastrering. Och ärligt talat, man kastrerar inte för att en hund markerar lite hos andra nu när det finns kisskydd och allt.
Valp är han inte, men unghund, ja. Jag kommer aldrig rekommendera dem att kastrera honom så länge han inte mår dåligt av att ha kulorna. Och att kissa inne mår han inte dåligt av.