Sv: Rumsren

det där sista var ett lite ironiskt svar på det du skrivit om hur lång tid det tog för din hund att bli rumsren.

att min hund inte kissade inne berodde varken på att han var överdrivet tydlig i sina signaler eller att han hade en ovanligt välutvecklad blåsa, utan på att jag passade honom väldigt noga. det är så det går till när en valp inte kissar inne den första tiden, det är helt upp till dig som matte/husse hur många olyckor som sker inne.

och jag håller med calazirya angående skvättandet. min kissade nog inte ens så ofta som en gång i timmen. särskilt inte under natten.
 
Sv: Rumsren

nä, jag vet att valpar inte ska gå långa promenader(som en vuxen hund), men jag menade en lång valp promenad o du förstår vad jag menar.. man ser oftast hur mycke och långt varje valp kan gå..

Det är ju det man inte gör.. Valpen försöker inte visa sig trött alls ..

Jag har aldrig gått på några promenader med mina valpar alls, dom har fått vara lösa och busa ute på ängen utanför huset...
 
Sv: Rumsren

Ok då hade jag en undantagsvalp eller så var han sjuk ett par dagar när vi fick hem honom och blev sedan snabbt bättre.
De första två nätterna fick jag inte sova två timmar i sträck. Sen blev det raskt bättre...
 
Sv: Rumsren

jo, jag vet.. vi har ju nyss haft hela 12 valpar på en gång, så man lär känna dom och dom visar direkt vad dom känner.. alla levande varelser visar hur dom känner vad dom orkar och inte.. och sen om du har möjlighet å ha valparna lösa utan att dom kan råka illa ut, det r bara bra.. men vissa har inte den möjligheten.. utan hos oss fanns det männikosr som bara kan gå ut å skjuta våra valpar bara för att dom var ute, med oss... det finns sånna människor.. tyvärr.
 
Sv: Rumsren

menman ska fortfarande inte promenera en valp, busa och kuta runt så mkt dom vill kan dom göra men att promenera är inget man bör pyssla med i yngsta laget.
 
Sv: Rumsren

Helt ärligt det verkar ju jätte hemskt och fruktansvärt jobbigt att ha sådana opålitliga människor runt om sig, lider med dig...

MEN..

Tycker du ska läsa på lite om valpar innan du skriver:
"dom visar direkt vad dom känner.. alla levande varelser visar hur dom känner vad dom orkar och inte.. "

För det stämmer inte för fem öre /C
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 093
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag längtar så efter att skaffa hund. Men förstår inte hur folk löser det, särskilt under valptiden?! Vi är en familj med tre barn. Vi...
2
Svar
35
· Visningar
5 488
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag behöver tillfälligt hjälpa en anhörig med hens hund, då hen troligtvis ska läggas in på psykiatrisk avdelning. Det är en mellanstor...
Svar
11
· Visningar
3 650
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp