Jag är femtio år gammal. Mäns underläge vid vårdnadstvister diskuterades i mitt flräldrahem när jag var liten. Så ny är den uppmärksamheten.Jo det är först den senaste tiden som man uppmärksammat den generaliserande diskrimineringen av män vid vårdnadstvister.
Jag upplever att du har på dig väldigt täckande skygglappar. Du verkar idealisera kvinnor vid vårdnadstvister och vägrar inse att det faktiskt finns kvinnor som missbrukar sin makt som förälder.
Även pappor som är närvarande för sina barn förlorar i vårdnadstvister. Framför allt när barnen är mycket små kan det vara svårt. När barnen är äldre och kan uttrycka sin egen önskan så är det lättare.
Finns hur mycket som helst att läsa om det.
Tycker absolut inte att männen har lutat sig tillbaka och inte lyft ett finger. Däremot är det inte lätt att hävda sin rätt när dom möts av fördomar som dina.
Jag kan på rak arm dra mig till minnes högst fem familjer där jag tyckt att papoan verkar ha lika god föräldrakapacitet som mamman. Det är rätt sällsynt. Och kan vara en delförklaring till det där med domstolarna.