Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Sv: Rottis som inte vet att jag är "ledaren"

Ang soffinsidensen så skulle jag för det första inte ha tryckt ner hunden bredvid mig i soffan, jag hade kastat ner henne. Sen att du kallade upp henne i soffan efteråt är ju :eek: Hon visar ingen respekt för dig och jag hade haft soffförbud på den hunden.

Sover hon i din säng också?
Tycker Aliides ide om vattensprutan verkar bra.

Jag håller med dig ang sofförbud. Jag tror du helt enkelt får styra upp hunden. Flytta på henne när du vill. Lägg henne plats på vardagsrumsgolvet. Lägg henne i hallen. Sätt henne innan utgång. Så att det blir lite strukturerat hemma.

Det låter ju som ett relationsproblem. Dvs det är inget "moment" som behöver fixas. Och relation löser man inte bara med att ta itu med en sak.

Ni fattar nog inte va jag menar.
Ingen i de att förklara.
Visst skall man bita AV näsan ####
Min hund gick utan näsa i 12 år
De menar att en hund som har lite stake kan bita av DIN näsa.
Man håller helt enkelt ansiktet borta ifrån arga hundar.

det är ganska individuellt. Vet man med sig att hunden inte skulle dra sig för att bita henne i ansiktet så sätter man självklart inte dit ansiktet. Annars är de en ganska bra ide. Man behöver ju inte tvunget BITA Tillbaks kan ju även vara så att man nyper till hunden ordentligt. Jag hade nog valt det sistnämda då ja inte gillar att bitas.

Kom ihåg en sak som hände för några veckor sedan. Hon hoppade rätt upp i soffan och satte sig mitt på mig, hon var så snabb så jag hann inte ens reagera. Jag tar tag i henne vid nacken och lägger henne brevid mig, för vid det tillfället hjälpte inga gå bort där inte. Hon fortsätter fjolla och bita i tröjarmen varav jag tröttnar och sätter mig närmare henne, då hon bara hugger och skäller utan nå som hellst förvaring.
Att du vågar, jag skulle bli rädd :eek:

Är det samma hund som var i bråk med grannen?
Kan det har varit så att hon helt enkelt har fått erfarenheten att det går att skrämmas?

*KL*

Du får jättegärna komma hit och träna med oss! Hagfors är inte SÅ långt :angel:

Med min oupfostrade hund? Vi skulle möjligen kunna harva oss igenom lydnads ettan med 6-7or... För att inte tala om att vi inte gått ett personspår på år. Pinnarna har vi aldrig brytt oss om *s*
Men eftersom ett gått skratt förlänger livet så hade jag gjort er en god gärning. *flin*

Jag satt och tittade bak i ETs trådar, det är inget nytt problem. Et, har du tagit någon hjälp av hundtränare sedan problemet först visade sig? Och vad fick ni för tips?

Med min oupfostrade hund? Vi skulle möjligen kunna harva oss igenom lydnads ettan med 6-7or... För att inte tala om att vi inte gått ett personspår på år. Pinnarna har vi aldrig brytt oss om *s*
Men eftersom ett gått skratt förlänger livet så hade jag gjort er en god gärning. *flin*

Sa iofs till TS, men du är med välkommen såklart! :D

*doh*
Jag får skylla på att jag av sympatiskäl tvingades genomlida 4 timmars shoppingtortyr.... Mina hjärnceller har fortfarande inte återhämtat sig.

De menar att en hund som har lite stake kan bita av DIN näsa.
Man håller helt enkelt ansiktet borta ifrån arga hundar.

Jag är inte helt korkad Jag fattar Jag driver med er Fattar ni inget
Har fostrat 4 rotttisar till kanon fina hundar.
Men ni går på så fort man nämner något annorlunda
Det jag gjorde fungerade på mina hund.
Man måste se till vad hunden gör. Om den är agresiv eller bara trottsig.
Den är ju ung hunden.

Trots eller inte, då hunden redan biter TS så är det väl inte så klyftigt att sticka dit näsan.

det är ganska individuellt. Vet man med sig att hunden inte skulle dra sig för att bita henne i ansiktet så sätter man självklart inte dit ansiktet. Annars är de en ganska bra ide. Man behöver ju inte tvunget BITA Tillbaks kan ju även vara så att man nyper till hunden ordentligt. Jag hade nog valt det sistnämda då ja inte gillar att bitas.
Ja det beror givet vis på hur hunden är.
Agresiv hund bör man inte göra det med
Men en liten o uppfostrad tonåring. Som testar sina gränser. kan man göra så på.
Min hund skulle aldrig bita tillbaka.
hon är en tonåring i högsta hugg nu.

En del rottisar gör presis så här om man inte visar vem som bestämmer från början.
Du får väl ta hjälp av någon kunnig person på detta område.

Ja det beror givet vis på hur hunden är.
Agresiv hund bör man inte göra det med
Men en liten o uppfostrad tonåring. Som testar sina gränser. kan man göra så på.
Min hund skulle aldrig bita tillbaka.
hon är en tonåring i högsta hugg nu.

TS har ifrån början sagt att hunden biter henne. Men du tycker ändå det är bra att sticka dit näsan?

Japp det är samma hund.

Hon är tuff, envis och en jävligt bestämd dam.

Jag är dock en väldigt envis, bestämd men förvirrad och osäker människa som inte är i så bra skick just nu och har inte varit på flera veckor, kan det vara det som hunden känner?

Och vart tränar ni?

Herregud, jag hade sån prestationsångest när jag var på hundkursen. Det gick aldrig bra, sissta gången vann jag och hunden en lydnadstävling men annars gick det åt helvete alltihopa.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 921
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Redfox
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar