rött öga?? *bild*

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare chrisse
  • Startdatum Startdatum
hästen har bruna öron iafl, ser jag nu och fläck på bringan.. men ögonen, kolla läskigt!

En gissning från mig skulle vara att den egentligen har blåa ögon och därför rosa hud kring ögonen. Men sen tyckte någon att det såg obehagligt ut med ljusa ögon och försökte måla över dem och göra dem bruna istället - med mindre lyckat resultat. ;) Synd, för blåa ögon är ju fint! :love:

/Erica

Ögat är brunt, jag tog hem bilden och förstorade i fotoprogrammet för att se bättre.. men det är inte fint med allt rosa runt om :smirk:

hur kan det bli så då?
Eller jo hästen hade ju bruna fläckar men endå konstigt väl med tanke på allt rosa?? :confused:

En maximal sabino (som den här ser ut att vara) har ofta bruna ögon och vitt/rosa runt om dem ifall den vita teckningen är så utbredd i ansiktet.

Ahh.

Jag har sett en häst väldigt nyligen som ser ut att vara skimmelskäck, väldigt mycket vitt ögonen är bruna men rosa runtikring. Så den är förmodligen väldigt mycket sabino - jag har faktiskt funderat över de bruna ögonen en hel del.

jag har också sett en cremello (eller iallafall dubbel-gul) som hade mörkblå ögon. Det var tufft.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 607
Senast: Araminta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 589
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka