rött kryss

M

mathil

Ibland kan jag inte se bilder och det är ett rött kryss och det brukar bero på att den som lagt upp bilden gjort något fel.

Om jag då högerklickar på krysset går in på properties och kopierar adressen och går in på den adressen brukar bilden fungera i tråden också.

Är det någon som förstår vad jag menar och kan förklara varför det blir så?
 
Sv: rött kryss

Same here! Många bilder fungerar inte på datorn... Skitstörigt när jag är bildsuger :P
 
Sv: rött kryss

Ibland kan det t.o.m räcka att högerklicka och välja "visa bild"...

Så ja, varför visas inte bilden från början om det ändå inte är något fel på länken? :confused:
 
Sv: rött kryss

Det beror på att bilden ligger på en webbserver som inte tillåter direktlänkning från andra webbsidor. Det är alltså den som har lagt ut bilden som gjort fel när h*n länkat till en bild på en sida som inte tillåter det.

Bästa sättet att lösa problemet är att lägga bilderna hos någon som är generös med bildlänkning, till exempel www.photobucket.com.

Lite väl tekniskt kanske, men så här fungerar det:
När din webbläsare försöker hämta en bild som behövs för att visa en webbsida så skickar den med information till servern om vilken sida det handlar om. Om den som äger webbservern inte tycker att bilderna ska få användas på andras sidor så kan h*n ha ställt in servern så att den vägrar lämna ut bilderna om webbsidans adress inte stämmer överens med serverns egna adresser.

Om man däremot bara försöker titta på bilden genom att skirva in bildadressen direkt så som ni har beskrivit så brukar det fungera eftersom servern då inte får veta var bilden ska användas.

Ibland kan det också vara inställt så att servern håller reda på om man besökt någon av dess webbsidor på en stund. Har man gjort det så tillåter den att man tittar på bilderna, annars inte. Det här kan vara lite lurigt eftersom det gör att bilderna fungerar ibland. En bild kan till exempel synas här på Buke för den som skrivit inlägget där bilden finns länkad, men den syns inte för några andra.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 804
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 693
Senast: Hermelin
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 085
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 926
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp