rosmarin och vitlök som flugmedel?

L

lazano

jag har hört att man kan blanda rosmarin och eventuellt vitlök och sen spraya på det på hästarna. det ska tydligen vara efektivt mot flugor. jag har prövat många sommar sprayer även switch. men tycker inte att det fungerar så bra. vet någon hur man blandar rosmarinet och vitlöken? man ska väll koka det? recept på detta tack =) :banana:

Sv: rosmarin och vitlök som flugmedel?

Vet inte om det funkar,men det finns en tråd som heter: "Göra eget flugmedel" där finns en hel del tips

Kazam

Sv: rosmarin och vitlök som flugmedel?

Jag brukar ta rosmarin, timjan, enbär och vitlök och hälla kokande vatten över och sedan låta stå över natten. När det är kallt tar jag lite citronellaolja och en olja som heter "Stop-it". Det hjälper inte 100% men det lindrar så att det blir drägligt att rida/eller hjälper hästarna några timmar i hagen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 911
Senast: cassiopeja
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 133
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 934
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka