Roslagsvagn

hanna_shetland

Trådstartare
Jag ger snart upp. Har i flera månader letat efter en Roslagsvagn, ni som har sådana - hur fick ni tag i dem? Jag har lagt ut köpes annonser, letat på i princip varje annonssida som finns. EN vagn har jag hittat och den såldes direkt när annonsen kom ut. Jag ger snart upp!

Och ja, jag har pratat med Anders. I behov av tips vart man hittar dessa vagnar.

Jag letade jättelänge och kollade annonser hela tiden, en dag såg jag en annons i tidningen och ringde. Vi skulle köpa den, sen ringde personen och sa att den var såld precis innan vi skulle hämta den. Då var jag lagom glad. :devil: Men sen blev vi tillfrågade om vi ville köpa en roslagsvagn och det säger man ju inte nej till.

Har alltid köpt mina från Anders direkt. En har jag haft på annons på buke. Den fick ligga i 2-3 mån. innan någon nappade. Har både sett på annonser och på nätet att det finns vagnar. Snarare är det så att många vill nog inte betala så mkt som de faktiskt är värda trots att de är i bra beg. skick.

Min var som ny (använd ett fåtal gånger) och jag krävde 8-8.500:- och som nya kostar de ju 9.500:-. Men jag hade ingen brådska att sälja så jag väntade ut och till slut hittde en köpare mig som både köpte vagn och tärnsjöselar av mig.

Ska jag ta med min gigg och tärnsjösele i morgon så du kan se på dem??? Om du tar med transport så kan du alltid ta med den hem och prova :)

Hej

Du är så snäll men för det första vågar jag inte låna den - tänk om nåt händer!?!

Och jag var faktiskt hemma hos Anders i dag och det verkar som vi gjort en bra deal nu. :D

Så i morgon hoppas jag på att hämta en vagn hos honom.

Har kört med min nya vagn för första gången i dag - helt underbar :love:

Visade sig tom att min mamma hade ett par draglinor stl shetland som bara är använda när vi körde par för massa år sedan. Nu ska här tränas! :D

En helt ny?? Vad roligt. Men då måste du ju ut och tävla tycker jag. :)

Inte helt ny - men ny för mig! :)

Ska faktiskt försöka tävla lite så småningom. Det beror på vart det finns träningar och Epus som är den jag kör mest, är bara tre år - får han tävla på exvis RKS?

Vill inte pressa en så ung häst heller - kanske nästa år.

Okej. :) Som tre åringar får dom vara med på lätta klasser tror jag. Eller bara få klasser, har inte riktigt koll..

De får starta på travet som 3-åringar, men för att tävla på en vanlig körtävling med dressyr, precision och maraton måste de vara fyra år.
Sedan ska hästen också vara vaccinerade mot influensa och ha mätintyg.

:banana:

Vaccinerad är han såklart men mätintyg har vi inte än.

Vet inte om jag kommer tävla ute så mycket, ska väl prova på RKS först. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 654
Senast: starcraft
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 749
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 196
Senast: Thaliaste
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama