Rosett på P&R?

Betalade 90 för två veckor sen. Fast din resa hit blir nog för dyr. ;)
Samtidigt gick det en P&J som kostade 150.

Äh du vet vi är van med norrlandsmått, och har man hästtransport efter så räknas inte bränslet som går åt med i budgeten ;)

Skämt åsido men två starter i 70 cm lokalt (2 tävlingar) blir blir ca 260 kr (120 * 2 + 10 *2) + 200 (licens häst) + 300 (licens ryttare, 150 * 2). Dvs totalt 760 kr. Alltså 380 kronor per start.

För de där 760 kr kan man hoppa drygt 6 P&J (120 kr styck). Säg du köper rosett att 30 spänn med, så vi avrundar till 5 starter.

Så få se. För dina pengar kan du få 2 st rundor och om felfri/placerad 2 rosetter lokalt. Eller så kan du för samma pengar få 5 st rundor och max 5 rosetter (säg du bara köper om du är felfri)

Varför ska jag starta lokalt egentligen?
Jag gör det på söndag. Två klasser. Första och troligen enda lokala starten i år. Den kostar mer än alla mina P&J tillsammans...

Samtidigt så ja det känns lite knas betala samma anmälningsavgift för en P&J som en lokal start, särskilt när P&J är dåligt organiserad eller de inte ens orkat bry sig om att ha annat än helt vanliga bommar och supertråkig bana. Men när de ansträngt sig så känns det inte särskilt dyrt rent i sak. Däremot dyrt om man sitter på licenserna osv.

Dvs jag skulle gärna gjort mina rundor lokalt för samma peng i anmälan. Men 70 cm är ganska sällsynt lokalt och det är vad jag vill gå in på än så länge.

Sen så SvRF hindrar inte klubbarna att arrangera 70 cm klasser. Men jag klandrar inte klubbarna att de tar det enkla sättet att tjäna pengar. Vill SvRF ha bort pay arrangemangen så måste de nog hjälpa klubbarna att kunna arrangera billigare.

@Alexandra_W så länge det byggs banor som är riktiga och man låter det vara en träning under tävlingsliknande former så har jag inget emot P&J. Men när banorna nästan blir farliga pga felaktiga avstånd och man skickar ut ekipagen efter tre stopp precis som på tävling så tycker jag att det är vansinne.

@Alexandra_W så länge det byggs banor som är riktiga och man låter det vara en träning under tävlingsliknande former så har jag inget emot P&J. Men när banorna nästan blir farliga pga felaktiga avstånd och man skickar ut ekipagen efter tre stopp precis som på tävling så tycker jag att det är vansinne.

Rent farligt avstånd har jag nog tack och lov aldrig sett. (Därmed inte sagt de inte finns). Men skicka ut efter tre stopp, det lite förtar ju poängen med utbildningen. Dumt!

Återigen så är ju Pay arrangemangen inget som styrs av ridsportförbundet eller TR så därför finns det inget reglemente....även om Svrf säkert gärna skulle vilja det. I de flesta fall här omkring så är det inte ens klubbar som anordnar utan privata anläggningar.

Återigen så är ju Pay arrangemangen inget som styrs av ridsportförbundet eller TR så därför finns det inget reglemente....även om Svrf säkert gärna skulle vilja det. I de flesta fall här omkring så är det inte ens klubbar som anordnar utan privata anläggningar.

Nej men det ska vara träning. I att tävla. Och då blir det knepigt skicka ut ekipage på samma regler som på tävling. Kan jag tycka.

Betalade 90 för två veckor sen. Fast din resa hit blir nog för dyr. ;)
Samtidigt gick det en P&J som kostade 150.

Var tusan hittar man de priserna?! :eek:
Förövrigt anmälde jag mig nyss till en P&R. Som kostade 350 kr/start. Det är visserligen den dyraste P&J jag någonsin anmält mig till, men den ska vara väldigt välarrangerad också. Normalt sett betalar jag ca. 300 kr för en lokal eller regional LB, och ca. 200 kr för P&R start på samma nivå. Välkommen till södra Stockholm och Södermanland! :D

Förövrigt anmälde jag mig nyss till en P&R. Som kostade 350 kr/start. Det är visserligen den dyraste P&J jag någonsin anmält mig till, men den ska vara väldigt välarrangerad också. Normalt sett betalar jag ca. 300 kr för en lokal eller regional LB, och ca. 200 kr för P&R start på samma nivå. Välkommen till södra Stockholm och Södermanland! :D

P&R är dock dyrare än P&J så går oftast inte jämföra. (Och pay and cross ännu dyrare)

Börja med hoppning - billigare och roligare än dressyr. ;)

Blev nyfiken och googlade. Och nej du får inte sätta någon gräns för då är det kopplat till prestation. Utan det ska vara deltagarrosett/minnesrosett och alla ska få/kunna köpa oavsett prestation.

(Tyvärr tycker jag... Men det är ju rimligt sett till att det absolut inte få rangordnas/prestationskopplas)

Jag var iväg på "blåbärshoppning" i förrgår. Fick deltagarrosett till båda pållarna (för den fantastiska prestationen att jag tog mig runt 50 och 60 cm banor med mina skruttar; den ena gjorde faktiskt sin 50cm runda felfritt...).
Tyckte inte att pålle nummer ett, som det kändes som om jag fick bära runt banan, hade förtjänat en rosett.
Pålle nummer två däremot gjorde sitt första försök att hoppa en bana (har för ett år sedan eller så skuttat över enstaka hinder på typ 50cm hemma på ridbanan) och hade inga problem och hoppade glatt allt som hamnade framför nosen på honom och förtjänade verkligen sin rosett.

Men här var det deltagarrosett till alla. Och det är verkligen gulligt för barnen som var med.
I anmälningsavgiften om 50 kr/start ingick rosett och fika.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 660
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 345
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar