Betalade 90 för två veckor sen. Fast din resa hit blir nog för dyr.
Samtidigt gick det en P&J som kostade 150.
Äh du vet vi är van med norrlandsmått, och har man hästtransport efter så räknas inte bränslet som går åt med i budgeten
Skämt åsido men två starter i 70 cm lokalt (2 tävlingar) blir blir ca 260 kr (120 * 2 + 10 *2) + 200 (licens häst) + 300 (licens ryttare, 150 * 2). Dvs totalt 760 kr. Alltså 380 kronor per start.
För de där 760 kr kan man hoppa drygt 6 P&J (120 kr styck). Säg du köper rosett att 30 spänn med, så vi avrundar till 5 starter.
Så få se. För dina pengar kan du få 2 st rundor och om felfri/placerad 2 rosetter lokalt. Eller så kan du för samma pengar få 5 st rundor och max 5 rosetter (säg du bara köper om du är felfri)
Varför ska jag starta lokalt egentligen?
Jag gör det på söndag. Två klasser. Första och troligen enda lokala starten i år. Den kostar mer än alla mina P&J tillsammans...
Samtidigt så ja det känns lite knas betala samma anmälningsavgift för en P&J som en lokal start, särskilt när P&J är dåligt organiserad eller de inte ens orkat bry sig om att ha annat än helt vanliga bommar och supertråkig bana. Men när de ansträngt sig så känns det inte särskilt dyrt rent i sak. Däremot dyrt om man sitter på licenserna osv.
Dvs jag skulle gärna gjort mina rundor lokalt för samma peng i anmälan. Men 70 cm är ganska sällsynt lokalt och det är vad jag vill gå in på än så länge.
Sen så SvRF hindrar inte klubbarna att arrangera 70 cm klasser. Men jag klandrar inte klubbarna att de tar det enkla sättet att tjäna pengar. Vill SvRF ha bort pay arrangemangen så måste de nog hjälpa klubbarna att kunna arrangera billigare.