Röntgenbilder

Bebben

Trådstartare
Av ren nyfikenhet skulle jag vilja se vad just NI tror/anser att dessa bilder ska ha för gradering...
Andra får också gärna lägga upp bilder, för att jämföra eller gissa på.

Resultat på bilderna finns alltså redan, men det är kul att se vad andra tycker och tänker.
Jag har nämligen människor som fött upp hundar i många, många år och alltså tittat på x antal röntgenbilder om året, gissat och tyckt till - och det är rätt spännande att se.

rontgen1.jpg

rontgen2.jpg

rontgen3.jpg

Sv: Röntgenbilder

Bild ett skulle jag inte alls varit nöjd med! :) Den är ju - i min värld - JÄTTE sned!

Sedan är jag ju bortskämd med att jobba med digital-röntgen, så att gissa utan att kunna titta närmare på - ha möjlighet att förstora upp - bilderna vågar jag inte! :D

/Swat - fegis(?)

Hund 1 går INTE att få rakare... Röntgad många, många gånger - men pga musklerna går benen inte att få i bättre läge, det tar helt enkelt emot :crazy:

Bilderna är digitala allihop, men dom blev så enormt stora i naturlig storlek, så jag fick fixa till det litegrann.. Hade varit omöjligt att ladda för dom med lite sämre uppkppling annars :p

Men gissa får du bannemig göra nu! ;)

Okej! Min hjärna spårade iväg mot sakralisation eller nått... :grin: Och så var det bara "broiler-ben" som gjorde bilden sned! :D

Som du vill! *tittar och tittar och tittar* :cool: Det är ju OMÖJLIGT...

Är det bpl på bild tre's vä.höft (vä. på bilden alltså)? Ser en skugga och en "kant"...

Bild två är ju rak, jämn, släta kulor...ligger dock inte jätte "djupt"... B-B?

Bild ett..... B-C?

/Swat

Tycker att det är svårt att se, (lika bra det för jag har bara varit med o sett en röntgen :D) så jag vågar mig inte på en gissning :D

Men, godkänner SKK sådär sneda plåtar som den första?

Här är våra plåtar, nu är ju inte själva bilden sned, men jag hade ingen annan på den här datorn.
dsc07379_32068400.jpg

Spännande att se vad det är för resultat. Vågar inte gissa officiellt, så många plåtar har jag inte sett. Men gissat har jag :)

Broiler, kul ord :D Ja, veterinären svettades en del av alla försök.. Benen behöver ju pressas ihop hårdare, som synes - men dom gick inte ihop mer pga musklerna, hur vi än försökte.
Togs 14 bilder på den hunden, men ingen lyckades med att pressa in dom stackars benen. Med vagga, utan vagga..

Spännande att se era svar! En hel del av era gissningar ligger likt dom med många års erfarenhet.

Såhär säger dom som fött upp rasen i över 20 år (Och röntgat hundratals hundar!);
1: B/C
2: A/A
3: C/C

Jag hurrar inte särskilt mycket för SKK's nya avläsare - som uppenbarligen har lite problem med synen :angel:
Hon satte det som;
1: D/D
2: C/C
3: C/C

Jag anser att Bild 1 är klart fel, jag har jämfört den med ett antal bilder på D-höfter, och dom ser MYCKET värre ut än vad dessa höfter gör.

Jag har typ tappat allt förtroende för SKK och deras avläsningar. Undrar om bilderna ens blir tittade på?!

Hundar som legat snett som fått en C/D-höft, senare röntgas om och hamnar på B-B.

Jag undrar också hur många friröntgade hundar i Sverige som egentligen INTE är fria? :crazy:

Jag tror att alla är godkända! Dvs, om man jämför med mina bilder så måste ju dessa vara A :p

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
527
Senast: Jeps
·
Hästvård Jag har fått röntgenbilder på en häst som jag är intresserad av. Fick dem idag så kan inte fråga någon veterinär. Om någon är lite...
Svar
16
· Visningar
2 708
Senast: Nevermind
·
R
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en... 16 17 18
Svar
351
· Visningar
17 720
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att... 2
Svar
35
· Visningar
2 385
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI