Röntgen lugnande medel

Sv: Röntgen lugnande medel

Hemlig måste ha väldigt stora risgryn!. Chippet är ungefär som ett riktigt risgryn ett men lite smalare. Ett par mm långt o knappt en mm tjockt.
Man sprutar in choppet där det inte finns några stora nerver.
PL

Tyckte du hon var liten ?

Ja hon är 20 mån och väger 55 kg och är ca 86 cm hög. ;)

smulanjuli052.jpg

Djurvårdaren måste varit förvirrad.

Jag sa att jag mindes att tiken hade haft ett varigt sår efter ett insektsbett precis vid manken (mellan skulderbladen)...som jag öppnade och klämde ut varet ur för att rengöra med jodopax.

Jag frågade dem om det kunde vara möjligt om chippet kunde ha klämts ut av mej eftersom vi inte hittade det...

...då påstod hon att veterinären skulle sagt att det var 3-4 cm lång och en 1/2 cm brett....jag stod med stora ögon och tittade på henne med största förvåning....

Han är fin din vovve!

Såg någon annons på en gd till salu som hette samma som din tror jag-för det är väl inte du som ska sälja?

Du tror inte det var missuppfattning ? Chippet kan ju flytta på sig..så kanske dom menade att det flyttade sig 3-4 cm..och någon hörde: chippet är lika stort som 3-4 cm ;)..

Åh Nej min lilla Atlazponke skulle jag aldrig sälja, nog för att han gör sig själv billig ibland... Men han ger mycket glädje också :love:

Atlaz är ca 85 i mkh och väger 75-80 kg :crazy: men jag ser på bilden att Atlaz är en grövre typ av GD

Midsommar2005021.jpg

Nej hon visade med fingrarna ...du vet mellan tummen och pekfingret att det skulle vara så långt. *måste varit värmen*

Ha,ha ja du kan inte jämföra min tik med din hane! :rofl:

Det är ju en stor skillnad på en GD tik och en GD hane!(både vikt och höjd)

En blå hane ur samma kull är 92 cm hög och väger 72 kg.Men i regel är de svarta och blå ngt mer nättare i typen än de gula.

En tik ska ju vara feminin dessutom. :)

Min hane däremot är väldigt stabil för att vara en svart :) ...vet dock inte hur mkt han väger.Får väl lov att kontrollera det någon dag. ;)

Såklart jag inte kan jämföra med mellan en hane och tik rakt av, men det har jag inte gjort heller :smirk:

Tikarna som vi umgås med är dock grövre men lika höga som din tik.

Alltså rent viktmässigt så är din GD en lättare typ, du skriver ju att blå och svarta i regel är smäckrare än gul !!
En blå hane ur samma kull är 92 cm hög och väger 72 kg

Precis och det bevisar altså det jag skrev, att din typ är smäckrare.
Hanen är nästan 10 cm högre än Atlaz men väger mindre

Senast ändrad:

Japp precis! :)

Det verkar som de gula är mer jämnt kraftiga över kroppen medans de svarta och blå oftast har mer kraftigt bogparti men är mer slimmade i sina linjer för övrigt. :)

Hon är väldigt snygg exteriört för att vara blå :love: ...en del ser rent bedrövliga ut. :crazy:

Min tik är nog ganska vältrimmad & slimmad...hon kör sina race här ute med mina greyhounds och springer kapp med dem. Jättekul tycker hon. :D :D

Din tik var väldigt vacker, men vissa tycker jag bli mer och mer lik Greyhounds ( mest av blå /svart) eftersom linjen /uppdraget är så markant.

Men grattis iallafall till röntgenresultaten :)

Tack tack :) :)

Ja du har rätt...en del liknar faktiskt greyhounds. ;)

Tänkte på hur olika de kan se ut på foton ibland...slänger in lite olika tokiga blandade bilder på min tik.Kanske har du fler på din gosse?

smulanseptemberter2.jpg

nov202.jpg

24nov4.jpg

smulan12mn1.jpg

24nov2.jpg

dec191.jpg

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 671
Senast: sandrafors
·
  • Låst
Hästvård För att förkorta så mkt som möjligt så. Häst pigg och glad tidigare, pigg som en spigg och rörde sig både mycket, gärna och utmärkt...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 092
Senast: axel
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 077
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar