C
cerrox
Först skulle jag vilja fråga om varför man enbart röntga framhovarna på en häst som fått fång? Eller det kanske man inte alltid bara gör, det kanske är olika? För att jag har nämligen bara varit med om en fånghäst som har röntgat hovarna & då gjorde dom det enbart fram....tänkte inte på det varför dom bara gjorde det fram just då, men har funderat på det nu i efterhand. För när hästarna får fång så får dom väl inte det enbart fram utan dom kan väl även få det bak & hovbenet kan väl även flytta sej där? Eller är det så att ser det ok ut fram så är det ok bak också? Dom kanske hade röntgat även bakhovarna om det hade funnits något i framhovarna?
Sedan undrar jag om när man bör röntga hovarna igen efter fång? För det bör man väl? Hästen i fråga är röntgad i det akuta stadiet, dom trodde ju inte att det skulle synas något då, men tog plåtar ändå....så när bör man ta nya?
Sedan undrar jag om när man bör röntga hovarna igen efter fång? För det bör man väl? Hästen i fråga är röntgad i det akuta stadiet, dom trodde ju inte att det skulle synas något då, men tog plåtar ändå....så när bör man ta nya?