Röntgelbild på friskt carpus och bakknä önskas

Egonson_

Trådstartare
RöntgeNbild ska det givetvis stå.
Skulle vilja se en röntgenbild på normalt carpus/framknä samt bakknä utan skador eller förändringar, att jämföra med mina röntgenbilder på häst med artros. Veterinären förklarade så klart men det är ju enklare att studera nu när man kommer hem hur det faktiskt ser ut.

Är dock svårt att googla sig fram till en bild på felfria knän, får mest upp med olika skador tycker jag.

Sv: Röntgelbild på friskt carpus och bakknä önskas

Jag se om jag kan rota fram bilderna på min gamla hästs plåtar på carpus. Dom var perfekta enligt veterinären.
Kan inte lova något, då jag har magkänslan att jag gjort mig av med alla röntgenbilder. Men jag kan kika!

Hade varit jättesnällt om du ville göra det :)

Du inser hoppas jag att röntgen plåtar är svåra och komplicerade även för veterinärerna ?

Nej jag vill bara jämföra lite av nyfikenhet, veterinären har ju gjort fynden, satt diagnos och förklarat för mig vad/hur man kan se men var lite i chocktillstånd då så tog inte in riktigt allt.

Vet ungefär vad jag ska titta efter i alla fall. Som i din länk syns ju artrosen som skuggor/ojämnheter och ytorna mellan benen är liksom vågiga i stället för raka, skarpare linjer

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 424
Senast: pews1972
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 368
Senast: krambanan
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 476
Senast: Heulwen
·
Hästvård Okej, nu fattar jag varför Kele mot alla odds blev friskförklarad igår, det är ju för att hon måste bli frisk från en grej i typ ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka