Röntga hund..

Sv: Röntga hund..

Jag har också två sådana hundar, men jag anser fortfarande inte att det säger något.

Det får du gärna tycka för mej, men jag personligen tycker att du är fel och "farligt" ute med såna uttalanden, det kan ju i värsta fall leda till att folk slutar röntga eller avlar på vilka höfter som helst.

Tycker du då oxå att SKK bekämpningsprogram avseende höfter är blaha, eftersom du tydligen tycker att röntgenresultaten inte säger att dugg ??

Det får du gärna tycka för mej, men jag personligen tycker att du är fel och "farligt" ute med såna uttalanden, det kan ju i värsta fall leda till att folk slutar röntga eller avlar på vilka höfter som helst.

Fast vi avlar ju på vilka höfter som helst redan idag, förutom de som är klart skelettdefekta eller har pålagringar. Eftersom resultatet kan flexa på samma hund, under samma förhållanden, så kan vi aldrig veta vad resultatet är värt.

Tycker du då oxå att SKK bekämpningsprogram avseende höfter är blaha, eftersom du tydligen tycker att röntgenresultaten inte säger att dugg ??

Som metoderna att HD-röntga idag ser ut - Ja.

Hej,
Hoppas att resultatet blir bättre denna gång. Skriv gärna och berätta hur det gick!

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
816
Senast: cassina
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
878
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 228
Senast: Ginne
·
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 162
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka