Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad kostar de att röntga hästen inför ett ev köp?
Är de vanligt att röntga både ben och rygg,och vem står för kostnaden?
Delar ägare och ev köpare på priset?
Röntgen ligger i köparens intresse och det är därför också köparen som står för kostnaden för den. Har faktiskt aldrig varit med om att säljaren bekostar en röntgen.
Hur mkt man vill röntga är ju helt upp till var och en hur noggrant man vill undersöka. Det vanligaste är att göra en sk exportröntgen vilket enbart är benen. Skiljer mkt i pris från klinik till klinik så det får man kolla upp med det ställe man tänkt anlita. Häromkring brukar det ligga mellan 2.800 - 5.000 ungefär för en vanlig exportröntgen av benen.
Knapp*
Jag letar efter häst och hoppas hitta min drömhäst. Men vad ska man göra när man väl har hittat den perfekta hästen?
Vetbesk, rögta, blodprov?
Något mer?
När min häst gicks igenom innan köp kom vi överens om att har hästen några betydliga fel så betalar ägaren (säljaren) om hästen inte har några fel betalar jag. Om inte ägaren/säljaren sagt innan kontroll att hästen har något fel.
Kläder & Bli fin Ett maktmedel är något man kan använda som påtryckning tex utpressning, våld eller sanktioner https://svenska.se/so/?id=149487&pz=5. För...
Hästhantering I höstas fick Ariel både hippotrim två gånger/dag i fem dagar och metacam i tio dagar. Jag mådde fruktansvärt dåligt under tiden, då det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.