Sv: Röntga ett dräktigt sto??
Tja, vad ska jag säga, har varit på klinik med henne, de har gjort böjprov, som visade att hon var 2g halt på höger bakben, men det hjälpte inte med bedövningar, efter den sista, var hon tom värre än utan... Efter det röntgade de benet, men kunde inte fastställa något, där var en liten difus fläck i hasen bara. Hon konstaterades dräktig, men ska jag vara glad över det? Hon springer värre än nånsin, vi bytte hage idag, och hon galopperade några steg, och herregud som det såg ut... Vad f..n ska jag göra? Enl vet på klinik så är det ingen fara att bära föl, så länge hon inte blir värre, el haltar i skritt...
Detta börjar kännas som djurplågeri...
Kom även på en incident som kan ha orsakat hältan, hon blev sparkad på det benet av en morsk shettis ungefär en månad efter fölningen, han gav sig på henne och sparkade flera gånger ordentligt på benet. Har dock inte sett någon svullnad el hälta förren flera veckor senare, så jag samband inte detta... Sen var inte hältan uppenbar, det är först nu efter vi varit på kliniken som det ser illa ut, kan de ha böjt till för hårt?