Såg en gubbe som gick omkring och åt på rönnbär direkt från träden en gång :o :D Tja till människor gör man ju iafl marmelad och eller te vet inte noga vilket... Det lär ska vara väldigt beska men om de är giftiga eller inte det överlåter jag till någon annan :smirk:

Nej, rönn är inte giftigt. Min get älskar rönnbär. Videung eller sälg som man brukar säga är jättebra att ge, alla djur älskar det, både barken och bladen. Det man ska vara försiktig med är ek som innehåller garvsyra.

Päronträ innehåller också garvsyra, iaf för mycket för degun!

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 114
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 138
Senast: Cambrie
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
10 581
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka