Romantisk weekend

Myzan87

Trådstartare
Eftersom julen närmar sig med väldans fart vill jag vara ute i god tid med julklappar.

Nu vill jag gärna ha tips om bra weekendställen. Kraven är att det ska vara god mat, lugnt ställe, bra sängar samt ett spa. Det får gärna vara enkelt att ta sig dit, vi bor i nv skåne.

Ett ställe där vi blir ompysslade samt får vara för oss själva.
 
Det kanske är FÖR nära för en nordvästskåning, men jag tycker verkligen att Rusthållargården i Arild är otroligt mysigt. Har bott där på konferens och varit där och bara ätit några gånger. Jag har varit jättenöjd med maten varje gång, fina rum i delvis egna hus, ljuvlig utsikt över Skälderviken :love:, relaxavdelning med spa, fina omgivningar. Så jag personligen hade varit helnöjd med en weekend där, även om det är nära. Vill ni hitta på något dagtid är det ju ganska nära till Kullabergs islandshästar och turridning, jag har kombinerat turridning och en fenomenal lunch på Rusthållargården för kanske tio år sedan och minns det fortfarande med förtjusning.

Ett annat ställe som kanske inte har fullt så flott utsikt, enklare boendestandard men ändå är nära - och där jag var helt tårögd lycklig över maten - är Vallåsens värdshus i Våxtorp. Men de verkar mest ha konferenspaket och och inget spa. Men åk gärna dit och ät ändå någon gång! :)
 
Kollade rusthållaregårdens hemsida och OMG vad fint där är!!! Duo-behandlingar :love:
Det lutar åt en romantisk julklapp till sambon i år.

Annars tycker jag att Ystad saltsjöbad är ett toppenställe för en romantisk weekend, men det är lite längre bort
 
Det finns ett litet värdshus i ardennerna där mannen i huset är en helt underbar kock, kvinnan har hand om hotelldelen. Bott där i omgångar.
Lärt migmycket om belgisk mat och haft jäkligt trevligt...
musslor i vin, gott öl och sedan sitta och småprata med värdfolket in i småtimmarna. Lika trevligt varje gång..
Flyger ner med Ryan till weeze eller Hahn
 
@Lillgrådis jo, fast det skulle kunna gå iaf. Den delen av höganäs kommun har jag bara varit en gång. Och på hemsidan såg det väldigt trevligt ut. Absolut värt att kolla in!

@Kviga jag såg också duo-behandlingarna :love: Ystad ligger inom ett bra avstånd. Enkelt att ta sig dit. Ska kolla upp det också :-)

@landsbygdsbo värt att kolla upp om det är för några fler dagar än just helgen :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 084
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 194
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp