Roliga saker man får höra...

Gabbi

Trådstartare
...när man är funktionär på Stora Stockholm:

* Vaccinationsintyg? Men de ligger i bilen, och den står ju jättelångt bort!

* Får jag ta in mina andra hundar, de som INTE ska tävla, för annars måste de vara i bilen?

*Vaccinationsintyg? Nämen hörrni, det visade jag ju IGÅR!

*Men det är klart de är vaccinerade, räcker det inte med att jag säger det?

*Måste ni se ALLA hundarnas intyg?
(Nä, det räcker med var sjunde.... :crazy: )

*Men vi har ju bara varit ute och kissat!!
(Jaha, och hur vet VI det om de inte har stämpel eller papper med sig?)

*Men hunden måste ju få gå ut och kissa, det förstår ni väl??
(Ja självklart, däremot kommer den inte in igen om den inte har papper med sig. Det är det som är grejen.)

*Min hund råkade kissa och bajsa där borta, kan ni ta bort det?

*I vilken ring ställer de Cane Corso?
(Öh, inte den blekaste, kolla i katalogen?)

*Hej, jag gav min hund godis den inte tål i ringen, kan ni ringa en veterinär?

*Stämpel? Nej tack, jag blir så kladdig. Vaddå, kommer inte in igen? Ni får väl KÄNNA IGEN mig?

*Vaccination? Men snälla du, min hund är faktiskt BIR!

Sv: Roliga saker man får höra...

Nej, jag stod inomhus vid östra ingången, men det blev rätt kallt ändå eftersom dörrarna stod öppna.

*Min hund råkade kissa och bajsa där borta, kan ni ta bort det?

Men du gjorde väl det? Jag menar det är väl allmän service på utställningar att funktionärerna ska göra det?!

Helt ärligt :eek::crazy: Vad är det för folk??

Ja vad ska man säga...

blir inte ett dugg förvånad när det gäller utställningsfolk pipinetta kärringar med afghaner o.s.v.

Men du gjorde väl det? Jag menar det är väl allmän service på utställningar att funktionärerna ska göra det?!

Helt ärligt :eek::crazy: Vad är det för folk??

Nej, det gjorde jag inte. Däremot kan jag ringa på en städare. Något säger mig att 25 hundägare inte vill stå i kö för att visa sina vaccinationspapper medan jag springer runt med en mopp.

hahahahah sant jue.

vet första gången jag var på nåt sånt där spektakel i avesta Piru var 4mån gammal o vi låg på gräsmattan o busade o brottades, då kommer det en äldre dam med en afghan med strumpor på örnen såg inte klok ut... då säger hon så där vinner man inga utställningar. då svara jag tror du jag bryr mig hellre detta än min hund ska se ut som din gör sen gick hon. o bästa Rottisvalp vart vi :angel:

IMG_4603-Mindre.jpg

Inga pimpinetta kärringar med fjolliga hundar här inte ;)

Så glad blir man när matte bussar upp en lite ringen :angel:

Till omgivningens stora nöje och spridda skratt och fnissningar :D

Nej, det gjorde jag inte. Däremot kan jag ringa på en städare. Något säger mig att 25 hundägare inte vill stå i kö för att visa sina vaccinationspapper medan jag springer runt med en mopp.

Nej, jag trodde inte det heller, va inte seriöst menat.

Kl
fy f**n vad det var många som inte plockade upp efter sina hundar :eek: man fick hoppa imellan kisspölar och godluktande halvuppplockade högar:crazy:

Man blir förvånad varje gång man är på utställning. Jag menar de flesta av dom som ställer är ju uppfödare och/eller vana hundägare och ändå är det så många som inte har fattat vad bajspåsar är till för, eller att hundar inte pallar att sitta instängd i en bil i sommarvärme, eller att det tillhör god etikett att inte släppa fram sin hund till alla andra hundar dom möter på området.

Haha, guud!´ Fanns ju hur många "tabbar" som helst juhe :rofl::angel:

Åååh, jag längtar till min hunds och min första hundutställning :) Den sak vara i mars, i malmö! Någon som ska dit?! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 712
Senast: fixi
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 462
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 665
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 825
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd