Roliga kommentarer från barn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Terja

Trådstartare
Här borde det finnas flera på lager! :)

Skriver upp några senare när jag hinner...

:bump:
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

Min 3 åring såg en karl med bar överkropp genom fönstret. Efter en stunds stora ögon och fundering kom det "VET du vad jag såg i XX fönster? - En ELEFANT!"

Och innan nån undrar, BARA överkroppen var bar (jag kikade också, hehe).
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

Min systers son (snart 6 år) stod och lyssnade när farmor sjöng i kören på Valborg. När kören var klar applåderade alla utom min systerson. Farmor kommer fram efteråt och frågar varför han inte applåderade.

"- Jag applåderar bara till det som är bra....!"

:) :)
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

Jag och min sambo var o kollade på en avslutning som 6-åringarna hade på dagis. När deras föreställning var slut skulle det bjudas på kvällsmat.

Lärarna sa till barnen, "att nu kan ni säga varsågoda till era föräldrar"
En pojke tittar på sin mamma och säger: Men mamma, skulle inte vi åka till Burger King?:rofl: Varpå alla skrattar:angel:
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

Min guddotter (7 år) skulle sova över hos mig å på kvällen var vi inne i badrummet för att göra oss iordning inför läggdags. Flickan tittade storögt på mig när jag plockade ut en kontaktlins och frågade förskräckt "Vad GÖR du???!!!"

Jag förklarade att jag såg dåligt men istället för glasögon kan man använda sig av kontaktlinser som sitter direkt på ögat.

Jag tog ut nästa lins och satte sen på mig mina glasögon under tiden som flickan tittade på med stora ögon! Då utbrast hon "Vilken TUR att det finns kontaktlinser!!!"

"Javisst är det" sa jag och tänkte stolt att det var ju en klok flicka. Då fortsatte hon "Ja, för du klär verkligen inget vidare bra i glasögon!!" :angel: :rofl: :rofl:
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

Min son 3,5 år, frågade mej när jag kom hem från BB med den nyfödde lillebroren. - Mamma, varför har du rumpan fram?????
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

En väninna till mig och hennes dotter på 10 år, åker förbi vårt hus när jag och min man nyligen fått vårt 5:e barn. Dottern tittar mot vårt hus och säger: Jaa, du mamma, de (syftar på mig och min man) har i alla fall gjort "det" 5 gånger! :angel:
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

Kom på en till!

När vår äldsta dotter var drygt 2 år kom lillasyster. Pappa och lillasyster kommer till BB för att hälsa på. Jag frågar efter en stund om inte Alexandra vill hålla i sin syster och får till svar: OK, jag kan väl hålla i "han" då!
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

När min lillebror var liten sa han att:
Monica och Anneli (vi storasystrar) är födda av mamma, men pappa åkte till BB och bajsade ut mig! ;)
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

Just nu står det still i huvet, men nu förra veckan var min syster här på besök. Hon, min svåger och deras fyramånadersson tittade på när jag red (och det gick riktigt bra också :love:, vilket det inte gjorde igår eftersom jag sitter här med hjärnskakning :angel: :D), så kommer stallägarens fyraåriga dotter ut och börjar prata med min syster och min svåger. Dom pratar väl en ganska god stund, så ställer sig fyraåringen och tittar på min systers bröst en stund och säger till sist "Du har hängpattar, precis som min mamma" :D
 
Senast ändrad:
Sv: Roliga kommentarer från barn!

Ett av mina dagbarn (4-åring) kommer med såna söta kommentarer ibland. Igår tex, då satt h*n och filosoferade ang att jag är deras dagmamma och de är mina dagbarn och att min son (13 månader) inte är det. H*n konstaterade till slut sakligt att "XX är ingen daggmask". :D

Minns inget mer så här på rak arm, men 4-åringen blandar ofta ihop orden på det viset och det kan bli väldigt lustigt.
 
Sv: Roliga kommentarer från barn!

KL

Min dotter berättade stolt för sin pappa att vi hade varit på kontroll på "banan-kanalen", när vi varit på 3-års-kontroll på barnavårdsentralen....:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 674
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 080
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Ni som skaffat barn säg runt 40, och alltså var 50 när barnet var 10 år. Hur tycker ni det var att skaffa barn lite senare? Tycker ni...
2
Svar
25
· Visningar
4 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp