Roliga hinder

S

sweet_extraa

Som tråden heter så vill jag ha lite roliga bilder och kanske förslag på hinder som får hästarna att fundera väldigt mycket. Så att jag nu håller på med ännu fler bommar och skrämmande hinder. Så har ni förslag får ni gärna komma med dem :bump:

Sv: Roliga hinder

dom "bommarna" i falsterbo derbyt va ju lite fräcka, det var bara som små tunna fyrkantiga pinnar... väldigt svåra att hoppa.

ljusblåa hinder har hästarna på ''lilla hageby'' svårt att hoppa ^^

Ta ett gammalt lakan riv de i ca 1 dm breda remsor och knyt fast i bommen.
Fladdrar lite lagom.
Men se till att inte gör dom för långa så att hästen kan trassla in benen.
Jag brukar inte gör dom längre än 50 cm.

En helt vanlig mur. Hemmabyggd dessutom av okunniga hästmänniskor, men den vart bra!

Mur

det här hindret finns på ridklubben! Helt underbart vackert hinder, dock är det lite slitet numera :p ska byggas ett nytt

Helicon7.jpg

Ja.. Vi har en såkallad "Strömsholms grind" "hemma" den är läskig tycker dom flesta.
Sen i allmänhet gillar väl inte JAG murar :smirk:
Att lägga blå friggolitklossar under hindren uppskattas inte. (vår tränare kör med det) :p
Att hänga ett hästtäcke över ett räcke är också grymt läskigt :angel:

Allt helsvart brukar hästarna reagera på. Blir alltid kraftigt utslag på tävlingar om de har någon helsvart lite rejäl låda under hindret. Själv har jag målat ett par bommar helsvarta och inte en enda av mina hästar är särskilt förtjusta i dessa bommar (överhoppar sig en bra bit) Idag tog jag faktiskt dessa helsvarta bommar och i botten hade jag avlånga svarta vattenbaljor fyllda med vatten. Unghingsten höll på att dö när han fick syn på det sedan hoppade hen sisådär 2,20 över det för det var FARLIGT.....(detta första språnget när hindret nog låg på den gigantiska höjden av 70 cm eller så).

Oj jösses.
De e typ de högsta ja hoppat, men SÅDÄR högt såg de inte ut då :p

Tack!
Kul med en massa idéer :rofl:
Nu blir det bara och sätta fantasin i rörelse och sedan dra igån (även om jag är en av de som har tummen mitt i handen :smirk: )

Skynken är alltid bra. Det finns ju färdiga hoppskynken att köpa, men de kostar ju nån tusenlapp...
Själv hittade jag ett skrälligt reklamskynke uppe på vinden (illgrönt med gul text på ena sidan & blått/vitt på andra). Det är kraftig byggplast så det fladdrar inte ca 1m högt, 3 m långt... dessutom öglor, så man kan hänga upp på hindren, går också använda som "vattenmatta". Har byggt en egen murlåda, mörkgrön på ena sidan & vit med mönster på andra...
Samt att jag tänkt bygga en sån där "Franke-grind" som de brukar ha på WC-tävlingarna... har kollat noga på konstruktionen ;)
Det är ju skitkul att bygga hinder... :D

spån/torvbalar brukar inte vara så populärt bland hästarna....

min fd tränare ställde ett sockerbitshinder på några spånbalar, snacka om att hästarna kollade!

ja håller med, jätte kul att bygga hinder. så fortsätt komma med ideer :)

Hopvikt pressenning under hindret,

blå plywood( :confused: ) Under bommen på hindret,

Ställ två tunnor brevid varandra, ca 50cm ifrån varandra. sedan går man en bomlängds längd ifrån dom och ställer två tunnor likadant på den sidan. sedan lägger man två bommar på dom så att de bildar ett kryss ovanifrån.
ungefär så här står tunnorna och så lägger du en bom från den nere till vänster upp till den uppe till höger, och en bom från nere till höger till vänster uppe. :
o....o
o....o

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Mat Min mage gillar att jag får i mig blåbär, men jag tycker inte det är så gott att bara äta dem rakt upp och ned eller i fil eller...
Svar
10
· Visningar
488
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar