Roliga aktiviteter i snön!

E

EricaModin

Hej alla nu gör jag ännu en ny tråd ;)
Jag har tänkt, tänkte som fan igår. Nu när snön kommer. Och jag har inte till gång till ridhus. Bara paddock som kommer till våren förhoppningsvis! :D
Vad finns det för roliga saker ni brukar göra med era hästar ute i skogen när det är kallt och snö ute? Hästar gillar ju att springa i snö :) men tänkte om ni kan berätta lite om vad ni brukar göra för roliga saker i skogen?! Roligt att veta :rofl:

Sv: Roliga aktiviteter i snön!

Förra vintern som var så var jag ute på en långritt. Tja....så värst långt var det ju inte för det var ju så mycket snö att det tog längre tid än på barmark.

Men häftigt var det med all denna snö!! Tyst och vackert överallt och alla djurspår som man ser!

Sen kan man ju samla ihop ett gäng och grilla korv ute oxå. :)

I mitt gamla stall brukade (de modiga) tolka på miniskidor efter sina hästar! Såg galet kul (och farligt) ut! :D

Ja fan vad kul att rida ut en massa och grilla och sånt, mysigt med :)
haha det hade jag tänkt att testa, att åka skidor efter(a)!

På vintrarna brukar vi ha söndagsritter, då samlas vi ett gäng och rider över träsket, upp på berget på andra sidan, där uppe har man utsikt över hela stan :love: är det nog varmt, mot vårkanten, så brukar vi stanna och grilla där uppe :) hela ritten tur och retur tar väl ca. 3 timmar:)

att rida på isen är helt underbart, och vi är lyckligt lottade då en travgubbe i närheten drar upp en riktig isväg som dessutom är utmärkt med pinnar så skoterförarna lämnar en ifred :D

jaa :) snöplumsning är ju också mysigt :D

eller typ att fota när man rider på ridbanan täckt med pudersnö :love:

De kallaste stjärnklara dagarna är det faktiskt skitmysigt att bylta på sig i typ overall och skoterstövlar, och ge sig ut på plumsning för hand :d då håller man sig ordentligt varm i kroppen och får träning själv samtidigt! Plus att det är kuuul:D

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 396
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 318
Senast: mily
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: tessan.g
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka