Sv: Rökning under graviditet
Min far har ALLTID rökt inomhus och här sitter jag med en astma som utvecklades i tonåren och antagligen aldrig kommer försvinna.
Efter år av tillsägningar och diksussioner om respekt har han slutat röka inomhus, men det är lite för sent för det. Jag medicinerar för 500 spänn i månaden pga hans slapphet.
Så att föräldrar röker i närheten av sina barn kommer jag aldrig acceptera.
min pappa rökte långt innan jag föddes men slutade långt innan ja föddes.
min mamma har aldrig rökt, jag har inga som helst problem är inte ens allergisk mot något.
min kompis som har inklusive henne själv 5 syskon.
hennes föräldrar har rökt hela tiden säkert inomhus med.
och mamman ser ut som ett russin och pappan med.
vet inte om mamma rökt under graviditerna men emellan iaf.
min kompis har astma och har problem att andas om hon anstränger sig och diverse andra alleriger.
hennes syster likaså och sen vet jag inte exakt men tror de andra syskonen har liknande problem.
så onödigt att ens röka alls tycker jag. och speciellt i närheten av barn och djur.
påtal om röka innomhus.
vi skulle hämta en katt en gång hos några som rökte inomhus vi höll på att dö av lukten från kattstackarn den satt ju i hur länge som helst övervägde nästan att inte köpa katten pga det.
och kan nästan tycka han låter lite konstigt när han andas, hoppas verkligen det inte är nåt.
sen min sambos mormor röker inomhus en gång skulle vi fira jul där jag höll på att svimma av lukten alltså jag kunde verkligen inte andas det va de värsta jag varit med om jag va tvugen att gå ut och åka hem tidigare.
hatar verkligen röklukt kan inte andas och varje andetag jag tar tänker jag på den giftiga röken jag få i mig....USCH.
kan inte låta bli att tycka så men jag hatar verkligen rökning och rök.
min sambos föräldrar har tack och lov aldrig rökt och inte jag och min sambo heller och börjar våra barn röka så kommer de inte in i huset kan ja säja.