Rodnad efter hårborttagning?

cherie

Trådstartare
Jag tänkte gå på laserbehandling för att börja ta bort hår permanent. Det jag funderar på är om huden blir röd/svullen efteråt? Försöker tänka på när i tid det passar bäst att boka beroende på ev eftersymtom som jag helst inte vill ska vara synliga ☺️

Viss rodnad får man räkna med enligt min erfarenhet men hur märkbar denna blir verkar vara individuellt. Har du känslig hy? Tycker också det är skillnad om man behandlar ansikte eller kropp.

När jag laserbehandlar ansiktet får jag en svag rodnad och värmeflush som är värst direkt efter och 1-2 timmar framåt. I regel ingen märkbar svullnad. Därefter brukar jag inte uppleva några problem. Behandlaren tycker min hy är mer tålig mot behandling än många andra hen behandlar, en del får större rodnad och svullnad upp till 3 dygn efter.

Jag hade bokat en första tid typ en fredag eftermiddag (med en hemmahelg framför sig) för att se hur huden beter sig

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 040
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 041
Senast: Otherside
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
970
Senast: ildiko
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?