Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu hängde jag inte med.....
Vad är nog så när man avlar på en viss färg ?
Problematiken för islandshästarna är att de silverfärgade hästarna har en defekt gen som i dubbel upplaga, dvs de som blir homozygota,
får en ögonsjukdom, samma för RM hästarna.
Det var hos dem det upptäcktes först, man trodde länge det endast fanns hos dem.
Men förra året kom forskare fram till att det är själva silverfärgen som ger den defekta genen, inte rasen.
Så den problematiken finns hos alla raser som har silver i sin ras.
Färgen och den defekta genen är kopplade till varandra men själva sjukdomen bryter inte ut förrän det blir i dubbel upplaga.
Går i hästköpardrömmar (pojkvännen har lovat att jag får köpa unghäst när jag har sparat minst 100 000, jag längtar redan! ), finns det några såna här tjusiga hästar i Sverige?
Jag lär visserligen skaffa fjording, men man kan ju få drömma
lustig, hästen härstammer från Kenntucky, inte från non Rocky Mountain State.
Igen uppgift om dess härstammning, ras beskrivning låta som en Morgan Häst.
Hundavel & Ras Det är väl en av de gånger de är (eller bör vara) i fullt fokus på uppgiften. Springa i grupp ger nog ungefär samma endorfiner som jakt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.