Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Jag verkar ju inte missat så mycket såhär inför första DL, som väntat.
Det jag reagerar på är bsf och Habina.

Nu har jag vaknat igen. Har läst ikapp och såhär första vändan var det ingenting som jag direkt reagerade över.
Snurrfians röst ser jag egentligen inte som så jätteskum med tanke på att det är lekens första röst.
Men sedan kom jag att tänka på Robyn - som är ond utanför lyan. Hon känner inte till lyan och lyan känner inte till henne... Och då tänkte jag på Snurrfians röstmotivering igen. "Jag röstar på Q för att hon gör si och så - fast hon brukar göra si och så så egentligen är det inte skumt, men jag röstar på henne ändå". Typ.
Det känns som att Snurris vill vara tydlig med att hon röstar på den enda hon får till någon teori om - hon är noga med att själv kommentera bristerna i sin teori. Kan det vara för att hon inte vill riskera att få ulvarna efter sig?
Nja. Jag vet inte. Det kan ju lika gärna betyda att hon är god? Och vad är oddsen på att Snurris skulle vara ond utanför lyan - igen?O_o
Bsf för att hon reagerar så starkt i mitt tycke på Snurrfians röst.

Intressant tanke kring rösten, men jag håller ändå med dig om att snurrfian som ond utanför lyan BORDE vara liten chans för. Jag tänker att hon bara ville hitta något att rösta på och markera att det var en dåligt underbyggd röst.
Och Habina för att hon tycker att Snurrfian som ond utanför lyan är det en liten chans för.

I mina ögon dock inte mindre chans än för någon annan.
Därav väljer jag att lägga min röst såhär: hemlig röstar på Habina för att jag tror att hon vet något om Snurrfian (och att jag väljer att inte rösta på Snurrfian är för att jag störde mig mer på Habinas röst :p).

lite om övriga jag inte redan nämnt något om
1 hemlig hittat leken men inte mer
2 Habina har funderat lite om rollerna och annat . Får inga direkta ondvibbar av Habina så här långt men heller inga godvibbar
7 Artline har inte heller skrivit något som jag reagerat på så här långt
10 bumpo osynlig
11 Ferrai kommit in i leken under em idag. Resonerar lite och verkar angelägen om att mer ska komma fram i leken. Inget som fått mig att reagera heller
13 LenaH osynlig hitills....
14 bollen__ har bara hittat leken och lagt ett OT inlägg- Hopplöst att ha någon uppfattning om

Jag går idag emot mina principer och röstar på nya @Malinois då jag absolut inte har mer tid nu. Det kan fortfarande hända så mycket då det inte har kommit in så många röster och får jag röster på mig pga detta får jag ta smällen.

Pga Malinois kommentar om att ulvar bör hålla låg profil (har hon fått till sig det i lyan kanske?)

Lilltess röstar på Malinois
Finns ingen annan som känns mer misstänkt? Känns sådär att lyncha en ny. Men jag förstår inte varför du som ulv skulle tjäna på att lägga en andra röst på en ny.

Då tycker jag nog att en första röst på en ny känns mer skumt då en röst inte behöver spela någon roll (om det inte blir enbart udda röster)

Tillägg för mig själv. Jag blir nästan ännu mer fundersam över BSF som ändrar sin röst till en ny spelare. Uppgjort i lyan månne tro? Avvaktar lite grann för att se om jag vill ändra min röst dit eller ej.

Jag verkar ju inte missat så mycket såhär inför första DL, som väntat.
Det jag reagerar på är bsf och Habina.

Bsf för att hon reagerar så starkt i mitt tycke på Snurrfians röst.

Och Habina för att hon tycker att Snurrfian som ond utanför lyan är det en liten chans för.

I mina ögon dock inte mindre chans än för någon annan.
Därav väljer jag att lägga min röst såhär: hemlig röstar på Habina för att jag tror att hon vet något om Snurrfian (och att jag väljer att inte rösta på Snurrfian är för att jag störde mig mer på Habinas röst :p).
Vad kan hon veta om snurrfian? :)

DL 1 21:30
17:26 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:15 Malinois röstar på bumpo
19:52 Sookie röstar på Malinois

(20:12 Blacksmithfarm röstar på Malinois)
20:38 Blacksmitfarm ändrar röst till Snurrfian
20:54 Schantana röstar på Blacksmithfarm
21:05 Lilltess röstar på Malinois
21:08 hemlig röstar på Habina

Q4E: 1
bumpo: 1
Malinois: 2
Snurrfian: 1
BSF: 1
Habina: 1

Röstlista DL 1 21:30

20.54 Schantana röstar på blacksmithfarm
21.05 Lilltess röstar på Malinois
21.08 hemlig röstar på Habina

BSF 1
habina 1

*med andan i halsen...*

Jag har sett leken tidigare idag men inte hunnit skriva något och jag är evigt tacksam att ni inte spårat ur i 32 sidor hittills! :p

Ferrari röstar på Artline

För att antingen försöker hon vara pedagogisk med nybörjarna (@Schantana och @Malinois i nedanstående citat), eller så försöker hon helt enkelt framstå som en god samarit som berättar hur det kan vara i en lek. "Fast jag tror att i början beror nog aktiviteten...." och "Jag tror att det är en nybörjar grej" :sneaky:

Och att försöka framstå som god känns lite ludet.... Så därför hamnar min röst på Artline.

Jag tror det är en nybörjar grej :)

Fast jag tror att i början beror nog aktiveten hur man är som person. Jag tror inte @bumpo har hittat leken.

Då tycker jag nog att en första röst på en ny känns mer skumt då en röst inte behöver spela någon roll (om det inte blir enbart udda röster)
fast nu är det ju en ny som lagt en första röst på en ny ?
Vilket jag inte direkt tycker skulle säga något alls öht om någon av dem

Jag skulle vilja göra det enkelt för mig och rösta på @Snurrfian (det var faktiskt längesen!) men jag tycker inte hon gjort nåt speciellt skumt så att jag vill lägga en andraröst på henne.
Hon försökte få igång leken, var tvungen att rösta tidigt och la då en en halvt genomskinlig BoP på en spelare som (nuförtiden) sällan åker i DL1. Case closed.

Då tycker jag snarare att @Blacksmithfarm agerar rätt märkligt - först lägger hon en röst på en ny (vilket vi sällan gör) och sen ändrar hon till Snurris som jag enligt ovan inte tycker är skum alls.

LenaH röstar på Blacksmithfarm för att hon lägger två i mina ögon märkliga röster i DL1. Är man tveksam så finns det fler håll att titta åt.

@hemlig Alltså snurrfian är ökänd för att vara den som är ond utanför lyan. :p Därför skrev jag som jag skrev. Men jag vet ingenting om henne, hade jag vetat något som ond (som god kan jag ju inte veta något ännu oavsett roll) hade jag antingen hållit tyst (om hon också var ond) eller försökte få henne att verka ond (om hon var god).

Röstlista DL 1 21:30

20.54 Schantana röstar på blacksmithfarm
21.05 Lilltess röstar på Malinois
21.08 hemlig röstar på Habina
21.16 Ferrari röstar på Artline
21.18 LenaH röstar på Blacksmithfarm

BSF 2
Habina 1