Haha, du var snabbareRöstlista DL 1 kl 21.30
17:26 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:15 Malinoisröstar på bumpo
19:52 Sookie röstar på Malinois
Quarter4ever 1
bumpo 1
Malinois 1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, du var snabbareRöstlista DL 1 kl 21.30
17:26 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:15 Malinoisröstar på bumpo
19:52 Sookie röstar på Malinois
Quarter4ever 1
bumpo 1
Malinois 1
Den kommentaren kan vara intressant längre fram men jag tycker nog det är mer misstänkt att rösta på en ny i första lynchen. Det är något som ulvar brukar göra.Mitt internet har varit lite svajigt ikväll. Så det känns säkrast att få iväg min röst nu ifall det lägger av igen.
Blacksmithfarm röstar på Malinois
För att hon röstar på bumpo med motiveringen att bumpo varit inaktiv - när samma sak kan sägas om LenaH. Malinois nämner inget om LenaH eller varför just bumpo är den inaktiva som är mest misstänkt.
Nu kanske Malinois kommer in och förklarar sig - så jag kanske kommer ändra rösten om hon kan ge en förklaring som övertygar mig. Alltså - vad gör bumpo mer misstänkt än LenaH?
Ja, alltså - jag är helt klart beredd att ändra röst. Men kände mig tvungen att lägga en röst ifall internet skulle rasa.Den kommentaren kan vara intressant längre fram men jag tycker nog det är mer misstänkt att rösta på en ny i första lynchen. Det är något som ulvar brukar göra.
Till ex. Ulven @Paddington röstade på Lena i hennes första lek.
Tjuven har DagDL som deadline för sina val.@Paddington @Hedinn @Myrten
Hur fungerar det med DL's för tjuveriet? Om Ängeln blir bestulen - är det samma natt - eller nästkommande DL? Tänker eftersom den som får förmågan måste hinna in och göra ett val...
OK, då hänger jag medTjuven har DagDL som deadline för sina val.
Den som får ev förmåga får veta efter dagDL och har till NattDL på sig att göra sina ev val.
Så svaret på din fråga - allt sker samma speldygn.
Ok det börjar dra ihop sig och av det som framkommit hittills blir man ju inte direkt .... klokare av ?
vi har ju ett gäng nybörjare med, och av princip så tar det emot att rösta på en som deltar för första gången. Ofta känner sig nya väldigt ansatta och uttrycker det på ett annat sätt än de som deltagit lite mer ( tänker här på hur man ofta som ny tycker att om man får en röst på sig så borde den som röstat på en kunna vara ond, tex )
Sedan är det som ny inte heller lätt att förstå precis hur mycket alla funderar på det man skriver och hur det kan tolkas . Så vissa direkta funderingar kan få konsekvenser som de kanske inte räknade med när de skrev det. Ännu en gång bara ett exempel
Så för min del är jag ovillig att rösta på en newbie i första DL , bara för att det är lätt att sticka ut helt enkelt .
BSF kommer in och lägger en röst som hon sedan ändrar. Inget av det känns direkt som något en ond BSF skulle göra, men det kan man å andra sidan inte veta , så får fundera lite över det , men spontant - så nja troligen inte?
Snurrfian som lägger en första röst på mig har jag redan skrivit innan att det inte behöver göra henne ond bara för det. Dessutom vågar hon sig på att räkna på rollfördelningen - vilket jag fåttt för mig att hon brukar be andra att göra när hon är ond ?
Och jag replikerar @Snurrfian med - detsamma vad det gäller att kännas skum
Lilltess å andra sidan som ber om att någon ska fundera över rollfördelningar känns väl kanske lite skum?
Hon är dessutom den som påpekade mitt citat av henne( som kom med i ett annat inlägg) och inte besvarades.
Kan kanske vara något som en ond kan få för sig att lyfta, av lite olika anledningar -så kanske det som jag reagerat mest på hittills.
Funderar på....
jag skulle verkligen vilja se mer av många och det känns väldigt knapphändigt att basera en röst på det som hitttills kommit fram i leken
Oftast vill man ge de nya en chans att leka och inte rösta på dem i första lynchen. Sedan är risken stor att de nya blir misstänka bara för de är nyaKänner att jag måste lägga min röst nu.
Schantana röstar på blacksmithfarm
Tycker att det är mycket misstänksamt att ändra sin röst bara för att malinois är ny. Är inte säker på hennes egentliga intensioner här
Men för att citera flera andra, det finns inte mycket att gå på just nu.