Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Vi pratar om det hon stal igår innan DaggDL och även skickade innan Dl till någon- så det skulle kunnat användas inatt
För det var lite konstigt om lyan skulle valt habina att käka ?
För hon var allmänt misstänkt för att vara tjuven- så de borde ha valt någon annan?
och med så mycket misstankar på sig hade det ju varit bra för deras del om de knipit en god inatt och haft habina kvar på sin sida , eller om inte annat så kunde hon bli utröstad och kanske rädda ulven en dl till.
Nu är vi 6 kvar, det borde stå 5-1 .
hade de käkat en god (och jag tror att de helst ville få bort röstfifflaren så det inte finns några dolda röster kvar för godas del) så hade det stått 4-2 och hade de dessutom lyckats med att vända lynchen mot en god idag så 3-2 ( dock är det bara ulvarna som räknas men med hjälp av habina kunde de ju kunnat lyncha ut goda på ett helt annat sätt och faktiskt kunna vinna
Så tror nog INTE att lyan valt en som skulle kunnat vara deras kompis inatt.
jag tror att någon som var sedd som god i leken skulle varit deras val.

Aha.. Så ni tror Habina stal käket inatt skickade till en god som käkade upp Habina? Eller?

Aha.. Så ni tror Habina stal käket inatt skickade till en god som käkade upp Habina? Eller?
Precis tror att habina inte väntat sig att den hon stal av skulle vara ulv. Varför vi nu idag sitter och funderar över vem som hon kan ha stulit av.
Och även att hon skickade til den hon trodde var ond ( viket den nog inte var med tanke på käket )

Fundering från LL!

Tänkte köra både dag- och natt-DL ikväll, vill ni ha dubbla DLs också? Att vi tar två Dag-DLs? Eller föredrar ni att bara ta en ikväll och nästa imorgon?

Precis tror att habina inte väntat sig att den hon stal av skulle vara ulv. Varför vi nu idag sitter och funderar över vem som hon kan ha stulit av.
Och även att hon skickade til den hon trodde var ond ( viket den nog inte var med tanke på käket )

Fast om hon tjuvade av tex sookie som ulv så skickade hon väl knappast till samma?

Fast oavsett är det ju bara spekulationer.. Det går ju liksom inte att utreda känner jag vem som Habina snodde ifrån och vem hon skickade till?

Att plocka saker ur folks fickor var som en dans på rosor för Robyn nu för tiden! Men som vi alla vet, rosor har taggar...

Lika smidigt som vanligt gled ena handen ned i fickan hos den som skulle visiteras, vad kunde hon tänkas få tag på nu? Plötsligt kände Robyn en skarp smärta i fingret. Hon bet sig hårt i läppen och blev vit i ansiktet. Med ett gällt skri drog hon upp handen ur fickan och fick bevittna hur en stor krabba hängde fast med klon i ena fingret.

I full fart, med skriket ekandes över hela staden, sprang hon mot havet i förhoppning om att krabban skulle föredra det salta vattnet framför henne.

Habina var Robyn Hood (modifierad tjuv)
Jag visste det :laugh: (min mobil vill inte färga texten åt mig)

Fundering från LL!

Tänkte köra både dag- och natt-DL ikväll, vill ni ha dubbla DLs också? Att vi tar två Dag-DLs? Eller föredrar ni att bara ta en ikväll och nästa imorgon?

Funkar det med dag DL kl 22 och 22.30 då typ? Annars får jag det skitstressigt

Fast om hon tjuvade av tex sookie som ulv så skickade hon väl knappast till samma?

Fast oavsett är det ju bara spekulationer.. Det går ju liksom inte att utreda känner jag vem som Habina snodde ifrån och vem hon skickade till?
Nej det gjorde hon inte ( det kunde hin inte för det har jag redan frågat. ) tjuven får heller inte veta vad den tjuvat. Så habina visste inte vad hon fick. Så teorin är habina stal från någon hon trodde var god. Och skickade till en hon trodde var ond. Dock var det nog precis tvärsom mot vad hon trodde

Nej det gjorde hon inte ( det kunde hin inte för det har jag redan frågat. ) tjuven får heller inte veta vad den tjuvat. Så habina visste inte vad hon fick. Så teorin är habina stal från någon hon trodde var god. Och skickade till en hon trodde var ond. Dock var det nog precis tvärsom mot vad hon trodde

okey då förstår jag.

Efter att ha gått igenom kvarvarande roller så blir det inte enklare...

Sookie, får jag inga ulvvibbar på baserat på vad hon skriver, hon skriver inte så mkt och verkar mest vara mainstream, antingen beror det på att hon sitter i lyan eller så är hon en ensam bybo. Dock kommer jag inte fokusera på henne denna DL iallafall

Snurrfian , nej jag tänker som innan där angående henne dvs godvibbar inläggen igenom och fattar inte riktigt de misstankar som riktats mot henne

Cirkus hmm, tycker iof hon har kommit med bra tankar och försöker leta onda, pekade ut Habina som tjuv.. dock pga vinstvillkoren KAN det vara så att genom att peka ut Habina som tjuv så skaffar hon sig ett ganska bra alibi men eftersom lyan inte ens behöver tjuven egentligen så kan det finnas en vinst för lyan i detta att peka ut tjuven. Så det tänker jag definitivt ha i åtanke.

Q som jag skrev tidigare. kopierar in detta här
Jag vågar inte lita på dig... Lite den här jagvisstedetomdenochden attityden och godförklaramigsjälv attityden gör mig lite misstänksam för den brukar du inte när du är god, inte på samma sätt. Sen försökte du och myrten lura mig i förra leken och det sitter tyvärr i så om det beror på det eller om du är hårig låter jag vara osagt, men fasen att det hade underlättat att veta din roll.

Jag grunnar ...
Jag har sett vad ni skrivit och ser poänger i det som snurrfian anför.
Men å andra sidan var det så att du ( och jag) anfört ganska kraftiga misstankar mot BSF under dagen igår , och även innan+ att BSF närmast outade sig med den sista rösten på hemlig.

Så jag utesluter inte att en ulv visst kan ha röstat på BSF tidigt igår, för att försöka undgå upptäckt
allt är liksom möjligt,
Habina är ju känts som tjuven länge. Och jag har bara tjuv eller ulv som möjliga roller på henne

Fio håller jag med om är misstänkt, Men det kanske främst för Schantanas röstningar , vi ska inte glömma bort att schantana deltog i sin första lek, så jag är kluven till hur man ska tolka det.
Men visst även hon är misstänkt att vara sista ulven

sookie har ju känts som ensam och antingen god eller tjuv är det jag kan få henne till

du ( cirkus) känns väl som den som tänker mest som jag själv gör, och jag nojar lite över det , men inte allvarligare än att du ändå är den jag trior mest på som god i gänget som är kvar

så för mig just nu har jag två starka kandidater till att vara ulv bland dem som är kvar:
Snurrfian , som kan ha alibiröstat på ferrari och för att jag hos henne ibland känt att det verkar som hon försöker så in misstankar mot mig, och även mot cirkus, samtidigt kan det ju också vara ett uttryck av hälsomsamma dubier om varför några ska vara goda sas

fio baserat på Schantanas röstningar, fio själv har inte hunnit att vara med i leken så mycket än

de andra som är kvar:
Sookie känns inte som hon skulle vara ulv, och tjuv vra hon ju inte -men det är å andra sidan svårt med de nya. man vet ju liksom inte deras stil sas

cirkus är hon ond så är det hatten av :bow::p, men i övrigt hittar jag inget som fått mig att misstänka henne för att vara något annat än god hittills i leken. Har i mångt och mycket samma tankar som jag själv har

Jag fattar nog inte riktigt det viktiga i vem Habina stal ifrån? Varför är det viktigt nu? Om man bara får använda förmågan en gång? Hon kanske inte ens lyckades pricka in någon som hade någon förmåga?

Tyvärr kommer ni inte hinna få se så jädra mkt av mig innan DL. Som jag skrev tidigare så är det först nu som jag är ledig, men vaknade nyss och måste åka och rida mina två djur men ska tänka några varv nu... Har ett par timmar att lägga nu på leken innan jag drar iväg. Ska gå igenom leken lite mer noggrant nu...

innan käket så var jag lur på quarter4ever och cirkus som ond och Robyn..... Q har ju jag haft mina tankar på förut men just nu känns dom 2 ganska icke ulviga :laugh:

Då har vi kvar fio och Snurrfian visst fio har haft en mycket begränsad tid att uttala sig men undrar om det i sig är en taktik.... :confused: för att verka mindre ulvig:meh: var ju även inne ett tag på om Schantanna/ fio var ulv röstade för det....

Snurrfian har haft mycket att säga och varit överallt och i allmänhet ulvig

Men det ända jag vet säkert är att man inte kan lita på någon :arghh: :meh: :banghead:
men skulle vilja se mer av fio och Snurrfian tankar innan DL

innan käket så var jag lur på quarter4ever och cirkus som ond och Robyn..... Q har ju jag haft mina tankar på förut men just nu känns dom 2 ganska icke ulviga :laugh:

Då har vi kvar fio och Snurrfian visst fio har haft en mycket begränsad tid att uttala sig men undrar om det i sig är en taktik.... :confused: för att verka mindre ulvig:meh: var ju även inne ett tag på om Schantanna/ fio var ulv röstade för det....

Snurrfian har haft mycket att säga och varit överallt och i allmänhet ulvig

Men det ända jag vet säkert är att man inte kan lita på någon :arghh: :meh: :banghead:
men skulle vilja se mer av fio och Snurrfian tankar innan DL

Jag har satt mina tankar om rollerna på pränt, jag skulle vilja se lite mera av dig om varför tex Q och Cirkus känns mindre ulviga.. pga vad?

Varför skulle det vara en taktik från min sida att jag har haft en begränsad tid att uttala mig på? Det ÄR ju så det har varit... du har haft en ganska lång tid på dig att uttala dig och har ändå inte gjort så många uttalande så innebär det att du är den sista ulven då ;)

Cirkus hmm, tycker iof hon har kommit med bra tankar och försöker leta onda, pekade ut Habina som tjuv.. dock pga vinstvillkoren KAN det vara så att genom att peka ut Habina som tjuv så skaffar hon sig ett ganska bra alibi men eftersom lyan inte ens behöver tjuven egentligen så kan det finnas en vinst för lyan i detta att peka ut tjuven. Så det tänker jag definitivt ha i åtanke.

Q som jag skrev tidigare. kopierar in detta här
Jag vågar inte lita på dig... Lite den här jagvisstedetomdenochden attityden och godförklaramigsjälv attityden gör mig lite misstänksam för den brukar du inte när du är god, inte på samma sätt. Sen försökte du och myrten lura mig i förra leken och det sitter tyvärr i så om det beror på det eller om du är hårig låter jag vara osagt, men fasen att det hade underlättat att veta din roll.

fio du får inte göra såhär....:banghead::arghh::arghh::arghh:

Sen kan jag säga att antalet uttalanden har haft mindre betydelse när det kommit till Cirkus och framförallt Q ´s ondhet eller godhet. Däremot tycker jag nog det brukar skilja lite på hur Q uttalar sig och försvarar sig som god respektive ond.

fio du får inte göra såhär....:banghead::arghh::arghh::arghh:

Funderar lite mer på Cirkus... hittade ju detta inlägget

Jag tror det är så Snurrfian menar.

Om det är så kan jag tänka mig att Snurrfian är den som blev mottagare av tjuvgodset. Vi diskuterade ju henne som möjlig ulv. Hon frågade mig imorse vad jag tror om Habina och jag var ju rätt säker på henne som tjuv så då tror jag att hon vågade käka henne helt enkelt - jag tror hon valde den som säkrast verkade ond och eftersom ingen verkar veta vem sista ulven är så tycker jag att det var ett bra drag att ta tjuven.

Det som skaver nu är ju vem fasen stal Habina av? Vem har verkat god leken igenom? Jag måste ju erkänna att då hamnar strålkastaren på dig och mig och eventuellt Sookie. Jag vet ju min roll. Samtidigt så tycker jag att du inte *borde* vara ulv. Det som talar emot dig är att du inte röstade på bsf2 i DL när hemlig åkte.

Känner att jag håller med Cirkus om att detta scenario är mkt troligt och att Snurrfian var den som blev mottagare av tjuvgodset. Då är ju frågan om Cirkus som lyamedlem pekade ut Habina som tjuv för att skaffa sig ett fettalibi ? Eller som en grävande god?

Detta iallafall stärker de tankarna som jag haft om snurrfian ändå från början att jag har godvibbar där.

Sookie fortfarande neutral

Q börjar fara upp på ulvometern om Cirkus trots allt är god, Hänvisar till mina tidigare tankar om Q som hon inte ens försökt försvara, då min erfarenhet av Q när hon är god är att hon försvarar det minsta lilla man har henne som misstänkt till tänderna. Hmm :cautious:

Nu måste jag till stallet, men tar med mig paddan så jag kan kolla emellanåt...

Ska bara tillägga...

ELLER så är det helt enkelt så att Snurrfian lanserade den teorin om det snodda käket och frågade Cirkus om Habina för ATT som lyamedlem skaffa sig ett alibi. :banghead:

Har något av dessa två scenarion ovan utspelat sig så kan inte Q eller Sookie vara ulvar heller...

Mkt om och men här men nu har jag vridit och vänt och försökt få ner mina tankar..

Q städar och förbereder middag då jag får gäster ikväll.
Jag får återkomma när det mesta står i ugnen
Och förresten så brukar jag faktiskt försvara mig etter värre de gånger jag är ond, Så det går inte att säga att just det skulle vara ett tecken på ondska.
men som jag skrivit innan Det är Ok att rösta ut mig om ni vill :)
Funderar lite mer på Cirkus... hittade ju detta inlägget

Känner att jag håller med Cirkus om att detta scenario är mkt troligt och att Snurrfian var den som blev mottagare av tjuvgodset. Då är ju frågan om Cirkus som lyamedlem pekade ut Habina som tjuv för att skaffa sig ett fettalibi ? Eller som en grävande god?

Detta iallafall stärker de tankarna som jag haft om snurrfian ändå från början att jag har godvibbar där.

Sookie fortfarande neutral

Q börjar fara upp på ulvometern om Cirkus trots allt är god, Hänvisar till mina tidigare tankar om Q som hon inte ens försökt försvara, då min erfarenhet av Q när hon är god är att hon försvarar det minsta lilla man har henne som misstänkt till tänderna. Hmm :cautious:

Nu måste jag till stallet, men tar med mig paddan så jag kan kolla emellanåt...

20160505_075517.jpg

Min lille Adrian fick mig att tänka på dig idag @Paddington (ulvleksskadad )
BFBLNypu2nQ

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka