Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Jag kan tänka mig något mer scenario i och med tjuven... Tjuven kanske tjuvade av ulven och blev tvungen att ge till någon annan? Så man kanske ska fundera över vem Habina kanske inte trodde var ulv, eller kanske den som hon misstänkte om hon försökte föra oss på villospår. :D
hehe ja det är ju möjligt förstås!:up:

Jag kan tänka mig något mer scenario i och med tjuven... Tjuven kanske tjuvade av ulven och blev tvungen att ge till någon annan? Så man kanske ska fundera över vem Habina kanske inte trodde var ulv, eller kanske den som hon misstänkte om hon försökte föra oss på villospår. :D

så enligt detta - vem tror du att habina i så fall tjuvade av ?
sedan en fråga som kom för mig ( som jag inte vet om den blivit besvarad tidigare?)
Får tjuven skicka till samma som den stjäl av ? ( om den inte tidigare skickat till den förstås?)

hur menar du med att hon skulle försökt föra oss på villospår?

Annars är det ju en intressant tanke du för fram, menar du att habina skulle ha tjuvat av någon hon trodde var god, men som istället var ulv? Och sedan skickat vidare till den hon trodde var sista ulven, men som i så fall var god, och den då i sin tur käkade Habina?

Annars är det ju en intressant tanke du för fram, menar du att habina skulle ha tjuvat av någon hon trodde var god, men som istället var ulv? Och sedan skickat vidare till den hon trodde var sista ulven, men som i så fall var god, och den då i sin tur käkade Habina?
Precis så tänkte jag... :D Men vem Habina trodde var god blir jag inte riktigt klok på... :cautious:

Jag tror det är så Snurrfian menar.

Om det är så kan jag tänka mig att Snurrfian är den som blev mottagare av tjuvgodset. Vi diskuterade ju henne som möjlig ulv. Hon frågade mig imorse vad jag tror om Habina och jag var ju rätt säker på henne som tjuv så då tror jag att hon vågade käka henne helt enkelt - jag tror hon valde den som säkrast verkade ond och eftersom ingen verkar veta vem sista ulven är så tycker jag att det var ett bra drag att ta tjuven.

Det som skaver nu är ju vem fasen stal Habina av? Vem har verkat god leken igenom? Jag måste ju erkänna att då hamnar strålkastaren på dig och mig och eventuellt Sookie. Jag vet ju min roll. Samtidigt så tycker jag att du inte *borde* vara ulv. Det som talar emot dig är att du inte röstade på bsf2 i DL när hemlig åkte.

det beror ju också på om hon tjuvat av någon innan eller inte dessutom? hon kanske inte kunde välja bland alla av de som var kvar?

jag måste säga att jag är förvånad över att det var Habina som blev käk. Om nu inte ulven blev bestulen på käket så måste ju lyan gjort en riktig tankevurpa annars?:D
eller så trodde de att nån annan var tjuven helt enkelt:p

Jag tror det är så Snurrfian menar.

Om det är så kan jag tänka mig att Snurrfian är den som blev mottagare av tjuvgodset. Vi diskuterade ju henne som möjlig ulv. Hon frågade mig imorse vad jag tror om Habina och jag var ju rätt säker på henne som tjuv så då tror jag att hon vågade käka henne helt enkelt - jag tror hon valde den som säkrast verkade ond och eftersom ingen verkar veta vem sista ulven är så tycker jag att det var ett bra drag att ta tjuven.

Det som skaver nu är ju vem fasen stal Habina av? Vem har verkat god leken igenom? Jag måste ju erkänna att då hamnar strålkastaren på dig och mig och eventuellt Sookie. Jag vet ju min roll. Samtidigt så tycker jag att du inte *borde* vara ulv. Det som talar emot dig är att du inte röstade på bsf2 i DL när hemlig åkte.

ja mina tankar går åt samma håll som dina
jag har väldigt svårt att se dig som ulv med, så jag funderar över sookie istället ?

Om det är så kan jag tänka mig att Snurrfian är den som blev mottagare av tjuvgodset.
jag tycker det verkar logiskt , jag menar snurrfian brukar ju käka den onda utanför lyan:D
Fast denna gången börjar jag luta åt att hon i så fall inte gjort det när hon ÄR i lyan

fio då?
Om nu Habina stal käket och skickade det till snurrfian för att hon trodde att hon var den sista ulven -Då kanske hon trodde att fio var god ?

Ja eller Sookie. Eller du :banghead::banghead:
ja jag har samma rad som du, fast då står du med istället för mig :)
men kanske sookie om det nu är så att habina stal av någon som hon trodde var god? vi är ju flera som skrivit att hon borde spela ensam och vara antingen tjuv eller god? Habina visste ju att hon inte var tjuven så.....?

Jag är lite fundersam på dig @quarter4ever, det är något som skaver med dina teorier. Frågan är om det är för att du är ulv och försöker få oss andra att rösta ut en god eller om du är god och bara är lika förvirrad som jag är. Sen tycker jag att @cirkus är väldigt följsam mot alla.. Jag skulle verkligen vilja se mer av @fio för det kan mycket väl vara pusselbiten som fattas. @Sookie får gärna komma med lite funderingar också, vem tror du är ulv?

Jag har inga bekymmer med om ni funderar så hårt på mig att ni röstar bort mig bara för att ni inte vågar lita på mig. Jag anser att goda har så bra marginal att om en god röstas ut idag så borde det inte spela någon roll .
Men helst ser jag ju att vi hittar ulven , men landar ni att det är jag som är mest misstänkt så är det inga hard feelings från min sida :)

Jag fattar nog inte riktigt det viktiga i vem Habina stal ifrån? Varför är det viktigt nu? Om man bara får använda förmågan en gång? Hon kanske inte ens lyckades pricka in någon som hade någon förmåga?

Tyvärr kommer ni inte hinna få se så jädra mkt av mig innan DL. Som jag skrev tidigare så är det först nu som jag är ledig, men vaknade nyss och måste åka och rida mina två djur men ska tänka några varv nu... Har ett par timmar att lägga nu på leken innan jag drar iväg. Ska gå igenom leken lite mer noggrant nu...

@cirkus det är inte alls säkert jag hade röstat som min föregångare, troligtvis inte. Jag hade nog plockat upp att Ferrari var siad och lagt rösten där. Jag kan ju inte riktigt stå till svars för min rolls tidiga röstningar och vad tanken var bakom? dessutom om hon var ny? Så det känns lite orättvist att bli dömd pga någonting jag inte ens kan försvara?

Jag fattar nog inte riktigt det viktiga i vem Habina stal ifrån? Varför är det viktigt nu? Om man bara får använda förmågan en gång? Hon kanske inte ens lyckades pricka in någon som hade någon förmåga?

Tyvärr kommer ni inte hinna få se så jädra mkt av mig innan DL. Som jag skrev tidigare så är det först nu som jag är ledig, men vaknade nyss och måste åka och rida mina två djur men ska tänka några varv nu... Har ett par timmar att lägga nu på leken innan jag drar iväg. Ska gå igenom leken lite mer noggrant nu...
Om det nu har så att habina stal av en ulv så känns det väldigt väsentligt vem hon stal av, det är ju liksom ulvar vi letar efter... ;)

Jag har inga bekymmer med om ni funderar så hårt på mig att ni röstar bort mig bara för att ni inte vågar lita på mig. Jag anser att goda har så bra marginal att om en god röstas ut idag så borde det inte spela någon roll .
Men helst ser jag ju att vi hittar ulven , men landar ni att det är jag som är mest misstänkt så är det inga hard feelings från min sida :)

Jag vågar inte lita på dig... Lite den här jagvisstedetomdenochden attityden och godförklaramigsjälv attityden gör mig lite misstänksam för den brukar du inte när du är god, inte på samma sätt. Sen försökte du och myrten lura mig i förra leken och det sitter tyvärr i så om det beror på det eller om du är hårig låter jag vara osagt, men fasen att det hade underlättat att veta din roll.

Om det nu har så att habina stal av en ulv så känns det väldigt väsentligt vem hon stal av, det är ju liksom ulvar vi letar efter... ;)

Jag fattar fortfarande inte? Vad har det för påverkan nu om hon stal från en ulv för tre dagar sedan? Eller är det inatt ni pratar om?

Jag har bara varit ficktjuv en gång men lyckades inte en enda gång :D sen blev jag käk ;)

Jag fattar fortfarande inte? Vad har det för påverkan nu om hon stal från en ulv för tre dagar sedan? Eller är det inatt ni pratar om?

Jag har bara varit ficktjuv en gång men lyckades inte en enda gång :D sen blev jag käk ;)
Vi pratar om det hon stal igår innan DaggDL och även skickade innan Dl till någon- så det skulle kunnat användas inatt
För det var lite konstigt om lyan skulle valt habina att käka ?
För hon var allmänt misstänkt för att vara tjuven- så de borde ha valt någon annan?
och med så mycket misstankar på sig hade det ju varit bra för deras del om de knipit en god inatt och haft habina kvar på sin sida , eller om inte annat så kunde hon bli utröstad och kanske rädda ulven en dl till.
Nu är vi 6 kvar, det borde stå 5-1 .
hade de käkat en god (och jag tror att de helst ville få bort röstfifflaren så det inte finns några dolda röster kvar för godas del) så hade det stått 4-2 och hade de dessutom lyckats med att vända lynchen mot en god idag så 3-2 ( dock är det bara ulvarna som räknas men med hjälp av habina kunde de ju kunnat lyncha ut goda på ett helt annat sätt och faktiskt kunna vinna
Så tror nog INTE att lyan valt en som skulle kunnat vara deras kompis inatt.
jag tror att någon som var sedd som god i leken skulle varit deras val.

Helt orelevant info egentligen men @cirkus mitt gamla jag röstade ju visst på Ferrari efter hon blev siad? Läste ju precis det nu... Eller hur menade du?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka