Robyn Hood & Marion (ulvlek)

så här tänker jag:
jag tror att röstfifflaren blivit bestulen- lite oklart hur DL ser ut-men jag tror inte att det påverkar leken för till nästa DL så borde dubbla rösterna vara med igen
Oavsett så fick vi ut en ulv idag och det var bra!!

Med många tidiga stängningar för baren och folk som blev plockade av polisen - till synes helt utan anledning började stamgästerna på baren bli lite irriterade. Något stod inte rätt till!

Det blev upplopp i staden, vilda protester och högljudda demonstreringar mot hur de styrande betedde sig mot folket. Och var tusan var skatteåterbäringen?!

Princess Joanna började känna sig illa till mods, och när hoten började bli personliga mot henne så tog hennes personliga rådgivare beslutet att ge Joanna utegångsförbud, det var på tok för farligt för henne på gatorna!

Även om hon någonstans förstod att beslutet var vettigt så ville hon visa sitt missnöje mot rådgivaren. Han blev degraderad till hennes personliga bartender och fick servera henne färgglada paraplydrinkar med sugrör och givetvis även hålla i glasen åt henne så att hon inte skulle riskera drinkarm.

Blacksmithfarm2 var Princess Joanna (ulv)

Natt-DL imorgon 10.00
Dag-DL imorgon 21.30
:devil:

Wohoo! Jag fick en Personlig bartenderslav!:rofl:

Det vore väldigt grejt att se lite tankar från resten av fältet. Jag tycker ju att det inte kommit så många tankar från @Snurrfian , @fio och @Sookie jag har dessa tre + Habina som de jag skulle vilja se mer av.

Rent röststatistiskt ligger Sookie minst dåligt till - jag tror det är en ensam god här.
Sen så är det ganska dött lopp mellan resten rent röstmässigt.

Meen jag har ju bara varit med ett dygn varav jag har haft två lediga timmar. Jag kommer ha mer tid from i morgon kväll om jag lever så länge.

Har försökt få grepp om leken, det är ju väldigt svårt att hoppa in 10 min innan DL 4 samtidigt som man är på väg till jobbet...

Någonting med sookie skaver hos mig, jag måste gå igenom hennes inlägg.

Habina är som vanligt skum, fattar inte den där hang upen på lilltess som tjuv men inte första gången Habina gör konstiga grejer. Dock tycker jag hon känns genuin i sina förklaringar.

Cirkus tycker jag vrider och vänder och har som vanligt bra teorier som jag kan relatera till så här kort om tid.

Q har jag väl lite samma tankar om som cirkus för tillfället

Snurran... första intrycket när jag skummade igenom leken kändes som att jag hade hittat en god men ju mer jag läser om hur andra misstänker henne ju mer tänker jag på vad jag har missat, måste definitivt läsa mer av snurris

Nej tillbaka till jobbet igen!

@cirkus och @quarter4ever hur tänker ni när de menar att jag skulle vara ulv? Varför skulle jag då ha lagt den tredje rösten på Ferrari i dl 2? Och varför skulle jag lägga första rösten på bsf2 igår och inte försökt hitta någon annan att rösta på? Det är ju inte direkt så att det är glasklart vem som är ond i den här leken...
Samtidigt så kan jag hålla med om Qs fundering, när blev Cirkus god?
Vad är det som gör att Q tror att tjuven har stulit extra rösten? Kan det vara så att hon försöker få det att framstå som om hon är den som har blivit bestulen? Eller är hon tjuven och försöker vinka till den kvarvarande ulven? Och är det så att Cirkus ser det och svarar?
Samtidigt så är Schantana/ fio?s röstning i dl 2 rätt knepig, tredje rösten på BSF1 och så i dl 3 första rösten på Ferrari som LenaH lämnade ett testamente på som tydde på att hon var siad.
Sen har vi Habina, det finns en del som skulle kunna peka på att hon faktiskt är ulv om man tittar på röstningarna, i dl 1 röstar hon på Ferrari, det skulle kunna vara en alibiröst, i dl 2 hjälper hon till och slår igen kistan för BSF 1, i dl 3 röstar Lilltess på Habina och biter sig sen fast stenhårt, kan hon på något vis ha fått reda på något om Habina som gör att hon förstår att hon är ulv? För att sen titta vidare på Habinas röstning, hon lägger en sen röst på Ferrari, lägger upp Hemlig i dl 5 och i dl 6 skulle det kunna vara en alibiröst från bsf 2.
Sookie är nog den som känns minst som ulv, däremot skulle hon mycket väl kunna vara tjuven, ensam utan någon att få råd av och inte vilja förstöra för ulvarna.

@Snurrfian jag tänker såhär.
Ferrari var siad. Jag är säker på att lyan uppfattade det tidigt. Då är det rätt sannolikt att ulvar också lägger röster där. Måste ju säga att din första röst på bsf2 igår talar till din fördel. Om du är kvarvarande ulv så hade du lika gärna kunnat lägga den på någon annan med misstankar. Det som talar emot dig är rösten på hemlig

Jag är nog inne på att det är fio som är den sista ulven. Du har rätt i att hennes röstningar är knepiga - tredjerösten på bsf1 och även första rösten på Ferrari i DL3 när det var uppenbart för alla att Ferrari var siad (passar in på mina tankar i stycket ovanför).

Om jag råkar dö nu -

För mig så plingar faktiskt ulvometern högre på fio än på Snurris.
Snurris har en poäng ffa i varför skulle hon lagt första rösten på bsf2 igår om hon vore dennes kollega - det fanns ju misstankar på andra, i det läget med två ulvar kvar tror jag inte att de offrat någon.

@cirkus vad tänker du om habina?
Jag tror att hon är tjuv.

Jag har svårt att se henne i lyan. Jag tror inte att de alibiröstade så vilt i DL1. Jag tror att hennes tjatade om tjuven där med Lilltess helt enkelt var för att visa att hon var tjuven. Jag tror att BSF2 röstade på henne igår för att ställa sig själv i något bättre dager - inte som ett alibi

Jag tror att hon är tjuv.

Jag har svårt att se henne i lyan. Jag tror inte att de alibiröstade så vilt i DL1. Jag tror att hennes tjatade om tjuven där med Lilltess helt enkelt var för att visa att hon var tjuven. Jag tror att BSF2 röstade på henne igår för att ställa sig själv i något bättre dager - inte som ett alibi
Du menar att det enbart är röstning från dl 1 som gör att du inte tror att hon sitter i lyan? i övrigt tycker åtminstone jag att hennes röstningar ser ut att göra sitt bästa för att hjälpa ulvarna och om hon vore tjuven så ser jag inte riktigt hur hon skulle kunna hjälpt till så pass som hon ändå har gjort.

Du menar att det enbart är röstning från dl 1 som gör att du inte tror att hon sitter i lyan? i övrigt tycker åtminstone jag att hennes röstningar ser ut att göra sitt bästa för att hjälpa ulvarna och om hon vore tjuven så ser jag inte riktigt hur hon skulle kunna hjälpt till så pass som hon ändå har gjort.

Jag tror också att Lilltess fiskning som BSF2 nappade på talar för att hon inte sitter i lyan, hade hon varit i lyan hade det väl varit onödigt för lyan att lägga upp en annan medlem när det redan fanns en som var siad. För god tror jag inte att hon är. Hon har hjälpt ulvarna så mycket hon kan.

Jag tror att hon kunnat hjälpa ulvarna så bra för att vi andra har pekat ut vilka de är så hon har kunnat rösta i godan ro på goda.

Jag tror att hon kunnat hjälpa ulvarna så bra för att vi andra har pekat ut vilka de är så hon har kunnat rösta i godan ro på goda.
Jag håller med om mycket av det skriver här och även innan, LenaH och Lilltess var ju inte svåra att räkna ut, hemlig kunde jag ju iaf ana att hon kunde ha en roll som syntes i infon på något sätt

Tjuven vet ju dessutom vem den tjuvat från så kan ju i lugn och ro kolla efter om det kommer misstankar mot den eller själv skapa misstankar däråt för att visa vem den är , och kanske också rösta på den tjuvade ?mHär tänker jag på rösten av hemlig tex av habina, och sedan käket av bumpo ( som jag röstade på) jag tror iaf att lyan kikat efter sådana signaler, Men nu borde det ju vara slut med lyckade tjuvdrier och om inte annat svårt att skicka till en ond, för visst fick tjuven inte skicka till samma flera ggr på raken? Eller stjäla mer än en gång från en person?

Asså - nu måste det komma en uppdatering. Jag ska till stallet och sen åker jag västerut (om katten som ska på utställning behagar komma in O_o). Jag vill veta om jag lever eller om jag är död :(

@quarter4ever - vad tänker du om Snurrfian nu efter vår senaste diskussion.

Jag tror faktiskt att hon inte är ulv. Varför skulle hon börjat med rösten på kollegan när det fanns andra att misstänka igår?

Tror att det är fio - visserligen är det ett svårt läge att hoppa in i - men hon är väldigt svepande och generell - typ beredd att hoppa på vem som helst vi andra vänder oss emot

@quarter4ever - vad tänker du om Snurrfian nu efter vår senaste diskussion.
Jag grunnar ...
Jag har sett vad ni skrivit och ser poänger i det som snurrfian anför.
Men å andra sidan var det så att du ( och jag) anfört ganska kraftiga misstankar mot BSF under dagen igår , och även innan+ att BSF närmast outade sig med den sista rösten på hemlig.

Så jag utesluter inte att en ulv visst kan ha röstat på BSF tidigt igår, för att försöka undgå upptäckt
allt är liksom möjligt,
Habina är ju känts som tjuven länge. Och jag har bara tjuv eller ulv som möjliga roller på henne

Fio håller jag med om är misstänkt, Men det kanske främst för Schantanas röstningar , vi ska inte glömma bort att schantana deltog i sin första lek, så jag är kluven till hur man ska tolka det.
Men visst även hon är misstänkt att vara sista ulven

sookie har ju känts som ensam och antingen god eller tjuv är det jag kan få henne till

du ( cirkus) känns väl som den som tänker mest som jag själv gör, och jag nojar lite över det , men inte allvarligare än att du ändå är den jag trior mest på som god i gänget som är kvar

Att plocka saker ur folks fickor var som en dans på rosor för Robyn nu för tiden! Men som vi alla vet, rosor har taggar...

Lika smidigt som vanligt gled ena handen ned i fickan hos den som skulle visiteras, vad kunde hon tänkas få tag på nu? Plötsligt kände Robyn en skarp smärta i fingret. Hon bet sig hårt i läppen och blev vit i ansiktet. Med ett gällt skri drog hon upp handen ur fickan och fick bevittna hur en stor krabba hängde fast med klon i ena fingret.

I full fart, med skriket ekandes över hela staden, sprang hon mot havet i förhoppning om att krabban skulle föredra det salta vattnet framför henne.

Habina var Robyn Hood (modifierad tjuv)

Att plocka saker ur folks fickor var som en dans på rosor för Robyn nu för tiden! Men som vi alla vet, rosor har taggar...

Lika smidigt som vanligt gled ena handen ned i fickan hos den som skulle visiteras, vad kunde hon tänkas få tag på nu? Plötsligt kände Robyn en skarp smärta i fingret. Hon bet sig hårt i läppen och blev vit i ansiktet. Med ett gällt skri drog hon upp handen ur fickan och fick bevittna hur en stor krabba hängde fast med klon i ena fingret.

I full fart, med skriket ekandes över hela staden, sprang hon mot havet i förhoppning om att krabban skulle föredra det salta vattnet framför henne.

Habina var Robyn Hood (modifierad tjuv)
Hahaha:rofl:
kastar de in handduken? Eller var de tveksamma om vem som var tjuven:devil: ?

Hahaha:rofl:
kastar de in handduken? Eller var de tveksamma om vem som var tjuven:devil: ?
Jag kan tänka mig något mer scenario i och med tjuven... Tjuven kanske tjuvade av ulven och blev tvungen att ge till någon annan? Så man kanske ska fundera över vem Habina kanske inte trodde var ulv, eller kanske den som hon misstänkte om hon försökte föra oss på villospår. :D

så för mig just nu har jag två starka kandidater till att vara ulv bland dem som är kvar:
Snurrfian , som kan ha alibiröstat på ferrari och för att jag hos henne ibland känt att det verkar som hon försöker så in misstankar mot mig, och även mot cirkus, samtidigt kan det ju också vara ett uttryck av hälsomsamma dubier om varför några ska vara goda sas

fio baserat på Schantanas röstningar, fio själv har inte hunnit att vara med i leken så mycket än

de andra som är kvar:
Sookie känns inte som hon skulle vara ulv, och tjuv vra hon ju inte -men det är å andra sidan svårt med de nya. man vet ju liksom inte deras stil sas

cirkus är hon ond så är det hatten av :bow::p, men i övrigt hittar jag inget som fått mig att misstänka henne för att vara något annat än god hittills i leken. Har i mångt och mycket samma tankar som jag själv har

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka