Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Ja det går åt rätt håll åtminstone, en ulv ute och misslyckat käk.

Det finns 6 scenarion om natten:
1. De försökte käka ängeln som skyddade sig själv

2. De försökte käka någon som var skyddad av ängeln

3. Robyn snodde ängelns förmåga och gav till någon som använde den på sig själv

4. Robyn snodde ängelns förmåga och gav till någon som skyddade någon annan (minst troligt)

5. De försökte käka den välsignade

6.Robyn snodde den välsignades förmåga och gav till någon som då blev välsignad och ulvarna försökte käka denne.

Har jag missat något?

Ja det går åt rätt håll åtminstone, en ulv ute och misslyckat käk.

Det finns 6 scenarion om natten:
1. De försökte käka ängeln som skyddade sig själv

2. De försökte käka någon som var skyddad av ängeln

3. Robyn snodde ängelns förmåga och gav till någon som använde den på sig själv

4. Robyn snodde ängelns förmåga och gav till någon som skyddade någon annan (minst troligt)

5. De försökte käka den välsignade

6.Robyn snodde den välsignades förmåga och gav till någon som då blev välsignad och ulvarna försökte käka denne.

Har jag missat något?
Ja Robyn snodde ängelns eller den välsignades förmåga och gav förmågan till en ulv. Ulvarna försöker få en ulv godförklarad via spioninfon vem de försökte käka ....( men väldigt chansartat kanske då ju spionen inte får alla rader )

Ja Robyn snodde ängelns eller den välsignades förmåga och gav förmågan till en ulv. Ulvarna försöker få en ulv godförklarad via spioninfon vem de försökte käka ....( men väldigt chansartat kanske då ju spionen inte får alla rader )

Ja just det. Och som sagt, med tanke på lottade spionrader hade det varit slöseri med käk, speciellt med en ulv ute redan.

Funderar vidare på @Blacksmithfarm , om hon vore ond utanför lyan hade hon nog inte röstat sin första röst på en ny då det är lite "förbjudet". Som ond håller man sig nog vääldigt neutral i iaf första DL.

hemlig - det är jag :)

Habina - säger att hon inte tycker att Snurrfian borde vara ond utanför lyan (och får därför min röst). Röstar på Ferrari pga att denne reagerar på Artline för att hon hjälper de nya i leken

Schantana - röstar på BSF pga dennes röständring

Snurrfian - röstar på q4 pga att hon leder inläggstatistiken utöver LL. Känns som en rätt svag motivering för mig, men å andra sidan blir det ju ofta så i DL1

Lilltess - röstar på Malinois för hon tror att hon finns i lyan

quarter4ever - röstar på Artline

blacksmithfarm - reagerar först på Snurrfians röst på q4. Röstar sedan ändå på Malinois, en ny spelare. Ändrar sedan röst till Snurrfian och ändrar ytterligare en gång till Artline för att rädda sig själv. Jag tänker, har hon en andra röst för hon sitter på en god roll? Eller är hon förvirrad i lyan och fick påbackning om hur hon röstat och därför ändrat?

Malinois - röstar på bumpo för att hon inte visat sig i tråden. Enligt mig en svag röst, men det är som sagt inte lätt vid första DL och inte som ny i lekarna heller

bumpo - missar att rösta, säger att hon skulle valt Snurrfian pga hennes röst på q4

Ferrari - röstar på Artline för att hon hjälper nybörjare. Nu vet vi att Artline var ulv, men jag är inte säker på att det får mig att dra Ferrari åt det goda hållet ändå

Sookie - röstar på Malinois då denne försöker bevisa att hon själv är god. Känns som en udda förklaring och röst, men lämnar det just nu då Sookie är ny

LenaH - röstar på BSF pga att denne har lagt två märkliga röster

bollen - missar DL1

Inte så mycket att komma med egentligen, men det var min sammanfattning av det hela. Jag är i nuläget nog mest att hålla BSF mot det onda hållet, känns jättemärkligt att lägga tre röster i första DL tycker jag.

Grattis @Paddington !!
1d9c65ab85cd81f18277b5afbcb23c4f.jpg
Woooooow, vilken tårta!!!
Jag vill..... HA..... NU...... wow

Tack
@Blacksmithfarm :love:

Jag tror det är en nybörjar grej :)

Finns ingen annan som känns mer misstänkt? Känns sådär att lyncha en ny. Men jag förstår inte varför du som ulv skulle tjäna på att lägga en andra röst på en ny.

Då tycker jag nog att en första röst på en ny känns mer skumt då en röst inte behöver spela någon roll (om det inte blir enbart udda röster)

Här "försvarar" artline både @Malinois och @Sookie , det känns som att de inte borde sitta i lyan, eller outar hon lyan genom detta och tänker att det kan lura oss till att tro att hon aldrig skulle göra så.

Jag känner dock att det sistnämnda är det minst chans för så därför sätter jag dom som neutrala mot goda just nu.

Inte så mycket att komma med egentligen, men det var min sammanfattning av det hela. Jag är i nuläget nog mest att hålla BSF mot det onda hållet, känns jättemärkligt att lägga tre röster i första DL tycker jag.
Men behöver det betyda att BSF är ond?
Jag tycker ju att ändringarna i sig närmast borde tyda på motsatsen. den sista ändringen är det inget att säga om, då det var för att rädda sig själv. Mycket sällan en ond velar så med sina röster i DL1.
Däremot är jag mer fundersam över hennes val att rösta på Malinois som är ny samt därefter Snurrfian, innan hon byter till Artline
BSF kan mycket väl vara ond , men för mig känns det mer pga de 2 första hon väljer att rösta på och inte ändringarna i sig....

Sedan efterlyser jag @bollen__ , hoppas hon hinner in innan DL idag:)

Hur kommer det sig att du tänker henne som ond utanför lyan?
inte för att jag vet mer än det hon skrivit innan vilket var detta :
Jag reagerar lite på @Blacksmithfarm s velighet, känslan jag fått av henne förr är att hon är mer säker. Tror dock inte en lurvig bsf hade agerat så men kanske en ensam ond.. Det är så himla svårt att utläsa något ur DL1 då de flesta bara griper efter efter halmstrån.

så antar att tanken är en förlängning av det ?

en liten vidareutveckling av detta nu när gästerna åkt så jag kan sitta vid datorn :p

Robyn är ju en ond utanför lyan som ska försöka hjälpa lyan
Vilket för mig ger att hon nog vill stjäla från en god och sedan ge till en ulv.

Nu är det inte alls säkert att Robyn lyckades stjäla vare sig från den välsignade eller från ängeln inatt
och har Marion och /eller Robyn hittat den andra/varandra så kan det ju se helt annorlunda ut kommande nätter, det beror ju på vem som hittat vem, påverkar ju båda rollerna och även att ulvarna kan få kännedom om Marion om Robyn försökt stjäla från Marion-men då behåller båda rollerna sina förmågor.
Marion kan få vetskap om Robyn om hon siat Robyn, men båda förlorar då förmågorna
Om Marion siar Robyn samma natt som Robyn försöker stjäla från Marion så blir de kärlekspar, utan förmågor men om den ena dör så drar den den andra med sig.

Men behöver det betyda att BSF är ond?
Jag tycker ju att ändringarna i sig närmast borde tyda på motsatsen. den sista ändringen är det inget att säga om, då det var för att rädda sig själv. Mycket sällan en ond velar så med sina röster i DL1.
Däremot är jag mer fundersam över hennes val att rösta på Malinois som är ny samt därefter Snurrfian, innan hon byter till Artline
BSF kan mycket väl vara ond , men för mig känns det mer pga de 2 första hon väljer att rösta på och inte ändringarna i sig....

Sedan efterlyser jag @bollen__ , hoppas hon hinner in innan DL idag:)

Alltså ju mer jag tänker på det så borde det nästan tala till hennes fördel. Det är ju rätt så iögonfallande att rösta på tre olika och en ond hade inte velat dra till sig blickarna på det viset.

Mina funderingar:

Sookie:
Har inte släppt tanken på att sookie försökte utpeka Malinois som ond, var det ett försök att dra uppmärksamheten från sig själv, ulvigt värre. Eller tvärtom med alla teorier hon har för sig att dra så mycket uppmärksamhet till sig att vi omöjligt kan tro att hon är ond.

Blacksmithfarm: här är det snurrigt värre. Varför byta röster så många gånger. Något som artline först tycker var positivt sedan ulvigt. BsF blir sedan ursäktad av quarter4ever:

"BSF kommer in och lägger en röst som hon sedan ändrar. Inget av det känns direkt som något en ond BSF skulle göra, men det kan man å andra sidan inte veta , så får fundera lite över det , men spontant - så nja troligen inte?”
"Men behöver det betyda att BSF är ond?
Jag tycker ju att ändringarna i sig närmast borde tyda på motsatsen. den sista ändringen är det inget att säga om, då det var för att rädda sig själv. Mycket sällan en ond velar så med sina röster i DL1"

Skyddar hon bsf här? I sådana fall varför. Nått lurt är det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka