Robyn Hood & Marion (ulvlek)

LenaH röstar på Ferrari för att jag tror att gårdagens röst på Artline var en alibiröst som gick åt pipsvängen när qs något oväntade röst kom och Bsf såg sin chans till räddning.

Men hemlig röstade på dig igår och inte på Artline ? Jag frågade exakt samma som @LenaH redan igår. För art röstade på hemlig. Hemlig som sagt röstade på dig ?

Nä, jag snurrade till det ser jag nu. :banghead: Det som @LenaH citerade handlade om att ulven artline röstade på hemlig, vilket skulle kunna betyda att hemlig är god. Det citat jag sedan angav från mig själv, SKULLE ha handlat om dig och ferrari, men uppenbarligen var jag lite väl trött när jag skrev det.

Däremot är slutsatsen densamma, jag har ingen aning om någonting och är allmänt :arghh:

Tydligare? :)

Oj. Vad mycket som skrivs. Varit iväg idag och är fortfarande inte hemma men ska försöka läsa igenom och återkomma med en röst om inte annat.

DL vid 21?

LenaH röstar på Ferrari för att jag tror att gårdagens röst på Artline var en alibiröst som gick åt pipsvängen när qs något oväntade röst kom och Bsf såg sin chans till räddning.

Jag är faktiskt villig att hålla med dig lite, dock är teorin lite tunn för att vara från dig, vilket gör att jag tror att du vet mer.. Jag ska kika lite på Ferrari faktiskt och se om jag ser något.

(Jag tycker att jag bara hittar potentiella goda i leken så får ju börja att leta onda, känner mig alldeles för godtrogen i detta spelet, har varit borta för länge helt enkelt )

Jag är faktiskt villig att hålla med dig lite, dock är teorin lite tunn för att vara från dig, vilket gör att jag tror att du vet mer.. Jag ska kika lite på Ferrari faktiskt och se om jag ser något.
Alltså - DL2 har man (jag) inte så himla många starka teorier ännu utan det handlar väl fortfarande om att sondera terrängen.
Däremot blir jag lite fundersam över att du verkar vilja påskina att jag skulle ha en specialroll?
Det gör dig inte mer god i mina ögon.

Okej. Tiden springer iväg.
Spontant skulle jag vilja sätta Lilltess och Q åt sidan. Jag är inte säker på att de är goda men efter dagens teorier så känns de inte som de största ulvkandidaterna.
Q - förutom hennes teorier så håller jag med @LenaH om att gårdagens röst talar till hennes fördel.

Sedan reagerar jag på hemligs röst på mig, men det kan vara lite i affekt, just för att den är på mig. Någon (@Habina????) satte hemlig som godare pg.a Artlines röst. Och det reagerar jag på. Hemlig riskerade ju inte att åka så varför skulle det inte kunna vara alibi?

Nu har jag kikat lite på Ferrari, svårt att säga något om någon med 8 inlägg men ja..

Här skriver hon att det är Bsf som får henne att lyfta på ögonbrynen....
Det som får mig mest att höja på ögonbrynen är det faktum att @Blacksmithfarm lägger sin röst på malinois, pga hennes röst på bumpo med motiveringen att det finns fler som inte skrivit i tråden. Men även där... nja, finns ju inget tidigare i leken att grunda en röst på.

.... Men bara ett tag senare röstar hon på Artline, utan att ens ha nämnt henne tidigare som @LenaH sa, en alibiröst kanske?
Ferrari röstar på Artline

För att antingen försöker hon vara pedagogisk med nybörjarna (@Schantana och @Malinois i nedanstående citat), eller så försöker hon helt enkelt framstå som en god samarit som berättar hur det kan vara i en lek. "Fast jag tror att i början beror nog aktiviteten...." och "Jag tror att det är en nybörjar grej" :sneaky:

Och att försöka framstå som god känns lite ludet.... Så därför hamnar min röst på Artline.

Dessutom skrev hon detta en stund innan hon röstade, hon hade inte skrivit mer än två inlägg själv, en ulv som hoppas på att någon ska klanta sig kanske?
Alltså... det är 28 minuter kvar till DL....

Alltså - DL2 har man (jag) inte så himla många starka teorier ännu utan det handlar väl fortfarande om att sondera terrängen.
Däremot blir jag lite fundersam över att du verkar vilja påskina att jag skulle ha en specialroll?
Det gör dig inte mer god i mina ögon.

Nej Robyn skulle väl ha kunnat tjuva från siaren och råkat ge dig förmågan? Vilket bara gjorde dig "farligare" för ulvarna en natt. Jag skulle absolut inte peka ut en specialroll, det finns ju fler scenarion i denna leken :)

Jag kan hålla med dig om att hennes sista röständring är den som är minst knepig, men att ändringar skulle göra henne god? O_o Nja jag är nog mer inne på att det är mer ulvigt än godförklarande faktiskt. Samtidigt är det lite intressant att du i första delen säger att en ond inte skulle vela så mycket för att i nästa stycke säga att det är de första rösterna som skulle göra henne misstänkt. ;)
velandet är inte särskilt ulvigt i sig - snarare tvärtom-men vilka hon röstat på och med vilka motiveringar skulle kunna vara det ? klarare så ?

men jag är inte alls säker på att BSF är ond ( eller god för den delen!) utan mer hur jag resonerar helt enkelt:)

Mycket intressant teori @LenaH ! @Habina känns fullständigt förvirrad men vad betyder det henne för roll? Jag vet faktiskt inte, hon skulle kunna vara ond som har snurrat in sig eller god som har snurrat in sig.
Q förstår jag hur hon resonera och @Lilltess fick jag förklaring på det jag undrade. Nykomlingarna har jag svårt att få grepp om än så länge.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka