Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Mina funderingar:

Sookie:
Har inte släppt tanken på att sookie försökte utpeka Malinois som ond, var det ett försök att dra uppmärksamheten från sig själv, ulvigt värre. Eller tvärtom med alla teorier hon har för sig att dra så mycket uppmärksamhet till sig att vi omöjligt kan tro att hon är ond.

Blacksmithfarm: här är det snurrigt värre. Varför byta röster så många gånger. Något som artline först tycker var positivt sedan ulvigt. BsF blir sedan ursäktad av quarter4ever:

"BSF kommer in och lägger en röst som hon sedan ändrar. Inget av det känns direkt som något en ond BSF skulle göra, men det kan man å andra sidan inte veta , så får fundera lite över det , men spontant - så nja troligen inte?”
"Men behöver det betyda att BSF är ond?
Jag tycker ju att ändringarna i sig närmast borde tyda på motsatsen. den sista ändringen är det inget att säga om, då det var för att rädda sig själv. Mycket sällan en ond velar så med sina röster i DL1"

Skyddar hon bsf här? I sådana fall varför. Nått lurt är det.
Vad det gäller det första du citerar av mig är det före DL igår och en reflektion jag hade just då , och egentligen står jag fast vid det idag ( ang röständringarna)
Sedan har man ju fått lite mer att gå på trots allt efter att det visade sig att Artline var ulv, så naturligt att man fortsätter att fundera några varv till. Jag har inte alls avskrivit BSF som ond , vilket jag faktiskt skrev i det inlägget du valt att inte citera allt ifrån sedan
Jag fetmarkerar den här nedan i mitt citat så syns det vad jag menar
Men behöver det betyda att BSF är ond?
Jag tycker ju att ändringarna i sig närmast borde tyda på motsatsen. den sista ändringen är det inget att säga om, då det var för att rädda sig själv. Mycket sällan en ond velar så med sina röster i DL1.
Däremot är jag mer fundersam över hennes val att rösta på Malinois som är ny samt därefter Snurrfian, innan hon byter till Artline
BSF kan mycket väl vara ond , men för mig känns det mer pga de 2 första hon väljer att rösta på och inte ändringarna i sig..
..

Inte direkt att beskydda BSF- eller hur ? Mer att jag resonerar kring vad som tyder på ev ondhet .
Sedan kan ju faktiskt BSF lika gärna vara god , jag har ingen aning helt enkelt , och då blir det lite av karaktären å ena sidan och å andra sidan i funderingarna.

Vaken igen.

Intressant, om än inte så överraskande, att jag har hamnat i rampljuset efter gårdagen... Ska försöka besvara er alla. Missar jag ngt så tagga mig gärna igen:)
blacksmithfarm - reagerar först på Snurrfians röst på q4. Röstar sedan ändå på Malinois, en ny spelare. Ändrar sedan röst till Snurrfian och ändrar ytterligare en gång till Artline för att rädda sig själv. Jag tänker, har hon en andra röst för hon sitter på en god roll? Eller är hon förvirrad i lyan och fick påbackning om hur hon röstat och därför ändrat?
Varför måste det vara ett av de alternativen?
Jag brukar i 98% av de lekar jag är med i lägga den absolut första rösten i leken. Nu hade Snurrfian hunnit först och jag blev påmind om hur svårt det är när man inte har ursäkten "det var lekens första röst". Oavsett vilken roll jag har.

Jag tycker ju att ändringarna i sig närmast borde tyda på motsatsen. den sista ändringen är det inget att säga om, då det var för att rädda sig själv. Mycket sällan en ond velar så med sina röster i DL1.
Däremot är jag mer fundersam över hennes val att rösta på Malinois som är ny samt därefter Snurrfian, innan hon byter till Artline
BSF kan mycket väl vara ond , men för mig känns det mer pga de 2 första hon väljer att rösta på och inte ändringarna i sig....

Sedan efterlyser jag @bollen__ , hoppas hon hinner in innan DL idag:)
Jag tänkte inte på att Malinois var nybörjare när jag röstade på henne. Så kom Artline och påpekade detta och då började jag fundera och beslöt mig för att ändra min röst eftersom det var en andraröst på M och jag inte ville vara delaktig i att rösta ut en ny den första dagen (oavsett vilken roll den nya hade). Då var Snurris den jag hade reagerat på innan och hade en någotsånär teori mot.
Sedan kom din röst på Art och jag insåg att en ändring till kunde rädda mig - så jag ändrade.

Följande är från Lilltess, citatet verkar ha kraschat dock...
Jag reagerar lite på @Blacksmithfarm s velighet, känslan jag fått av henne förr är att hon är mer säker. Tror dock inte en lurvig bsf hade agerat så men kanske en ensam ond.. Det är så himla svårt att utläsa något ur DL1 då de flesta bara griper efter efter halmstrån.
Alltså ju mer jag tänker på det så borde det nästan tala till hennes fördel. Det är ju rätt så iögonfallande att rösta på tre olika och en ond hade inte velat dra till sig blickarna på det viset.
Du verkar ha ändrat dig. Men jag vill i alla fall påpeka att även som ond utanför lyan hade jag nog varit mer försiktig - i det läget vill man ju inte rösta ut en kollega.

Blacksmithfarm: här är det snurrigt värre. Varför byta röster så många gånger. Något som artline först tycker var positivt sedan ulvigt. BsF blir sedan ursäktad av quarter4ever:
Är det konstigt att Artline - som var ulv - byter inställning till mig? Jag hade fått röster på mig och ändrade dessutom min röst till henne. Hon hade ju allt att vinna på att få mig mer misstänkt än vad hon själv var då.

Ja det går åt rätt håll åtminstone, en ulv ute och misslyckat käk.

Det finns 6 scenarion om natten:
1. De försökte käka ängeln som skyddade sig själv

2. De försökte käka någon som var skyddad av ängeln

3. Robyn snodde ängelns förmåga och gav till någon som använde den på sig själv

4. Robyn snodde ängelns förmåga och gav till någon som skyddade någon annan (minst troligt)

5. De försökte käka den välsignade

6.Robyn snodde den välsignades förmåga och gav till någon som då blev välsignad och ulvarna försökte käka denne.

Har jag missat något?
Ja Robyn snodde ängelns eller den välsignades förmåga och gav förmågan till en ulv. Ulvarna försöker få en ulv godförklarad via spioninfon vem de försökte käka ....( men väldigt chansartat kanske då ju spionen inte får alla rader )
Det känns som att ni har fått med alla tänkbara scenarier.

Jag har dock en följdfråga på detta:
Vet den bestulna om att tjuven varit framme? Jag menar, siare/spion lär ju märka på resultatet men varken ängel eller välsignad får ju normalt sett inte "respons" på sina roller från LL... Om ni hänger med på hur jag menar?
@Hedinn @Paddington @Myrten

Vet den bestulna om att tjuven varit framme? Jag menar, siare/spion lär ju märka på resultatet men varken ängel eller välsignad får ju normalt sett inte "respons" på sina roller från LL... Om ni hänger med på hur jag menar?
Ja, den bestulna får reda på att den förlorar sin förmåga, under förutsättning att den har någon.

Eftersom jag är så grymt trött efter dagens kurs tänkte jag rösta nu, ifall jag somnar :p
Det är ju fortfarande en hel del som inte skrivit nåt idag, så det blir på det jag känt och läst hittills.
hemlig röstar på blacksmithfarm pga hennes alla röständringar igår då det är väldigt konstigt i mina ögon.

Frågan är här om bsf med det fetstilade hint ar lite om att hon är bestulen? Även det talar ju isf till hennes fördel, hade hon som ulv blivit bestulen hade hon ju inte behövt hint om det.

Röstlista DL 1 21:30
17:26 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:15 Malinois röstar på bumpo
19:52 Sookie röstar på Malinois

(20:12 Blacksmithfarm röstar på Malinois)
(20:38 Blacksmitfarm ändrar röst till Snurrfian)
20:54 Schantana röstar på Blacksmithfarm
21:05 Lilltess röstar på Malinois
21:08 hemlig röstar på Habina
21:16 Ferrari röstar på Artline
21:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:22 Habina röstar på Ferrari
21:26 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline

(21:29 Artline röstar på hemlig)
21:29 Artline ändrar röst till Blacksmithfarm
bollen__ missar att rösta
Bumpo missar att rösta (hade röstat på Snurrfian)

Artline lynchas (ulv)

När jag tittar på röstlistan från igår så reagerar jag lite grand på några saker:
@Lilltess andraröst på @Malinois (som ju är en ny spelare och vi brukar inte blabla, @Blacksmithfarm har redan fått på tafsen för det). Lilltess har förklarat det med tidsbrist och den enda röst hon kunde ge en vettig motivering. Ok fine, men det är kvar på obslistan.

@Sookies röst på samma Malinois, här är det mer ok eftersom Sookie själv är ny men det skulle också kunna vara så att lyan sagt att hon skulle komma undan med det just för att hon också är ny.

@Ferraris förstaröst på Artline. Den kommer relativt sent (21.16), Artline ser då fortfarande inte ut att vara i farozonen och det skulle kunna verka som ett ypperligt tillfälle att lägga en alibiröst. Jag tror inte Ferrari hade väntat sig ett @Snurrfianutfall* och att Artline verkligen skulle lynchas.

*om någon undrar så har Snurris gjort så mot just Ferrari och det råkade också sluta med att Ferrari blev lynchad.

Nu kom det en röst från @hemlig som jag reagerar lite på, vi är inte så många aktiva men både jag och @quarter4ever har skrivit att just bsf's röständringar i sig inte är skumt . Om hon ändå tycker så borde hon skapat en diskussion med oss..

Trodde jag fick iväg min kommentar från mobilen, men tydligen inte. Hur som, i förmiddags var jag inne och var så nöjd med att ängeln hade skyddat rätt (förmodligen sig själv, vilket i förlängningen skulle göra att ulvarna visste vem ängeln var) och så läser jag ikapp nu och inser att jag glömt bort vilken komplicerad lek det här är. :o

Tack @Lilltess och @quarter4ever som började nysta i allt som skulle kunna ha hänt. Jag tänker inte fördjupa mig i det mer, utan nöja mig med att ingen blev käkad. :laugh:

Jag är velig kring blacksmithfarm. Å ena sidan. Hon lägger en andraröst på en helt ny spelare. Vilket jag tycker är rätt ulvigt. Å andra sidan. Hon röständrar, först till snurrfian (enligt henne själv när hon insåg att hon röstat på en ny spelare, vilket jag tycker låter rimligt) och sedan till artline (som visade sig vara ulv) för att rädda sig själv.

Här skulle jag därför vilja tänka mig att blacksmithfarm är god. MEN... Detta eviga men. Tänker jag istället att hon är ulv, så blir det ju perfekt att lägga upp artline till lottning med sig själv, just för att bli i princip godförklarad. :arghh:

Så blacksmithfarm kommer jag ha ögonen på, men jag vet inte alls vilken sida jag vill ha henne på. :cautious:

BSF kan mycket väl vara ond , men för mig känns det mer pga de 2 första hon väljer att rösta på och inte ändringarna i sig....

Sedan efterlyser jag @bollen__ , hoppas hon hinner in innan DL idag:)
Jag kan hålla med dig om att hennes sista röständring är den som är minst knepig, men att ändringar skulle göra henne god? O_o Nja jag är nog mer inne på att det är mer ulvigt än godförklarande faktiskt. Samtidigt är det lite intressant att du i första delen säger att en ond inte skulle vela så mycket för att i nästa stycke säga att det är de första rösterna som skulle göra henne misstänkt. ;)

Malinois, sookie och schantana är nya spelare och därmed svåra att uttala sig om just nu. Men ffa @Sookie känns som hon försöker nysta i leken, även om jag inte alls hänger med i hennes tankar. :p

Äsch, då hade jag fel om artline. :p Men då kanske jag kan börja tro att @hemlig kan vara åt godare hållet iaf.
Jag läser om leken nu och du kanske redan svarat på detta men du menar att @hemlig skulle vara god för att Artline röstade där? Kan det inte lika gärna vara en alibiröst?

Jag har ingen aning om hemlig är något annat än hemlig ;) men jag undrar över ditt resonemang?

Jag känner mig alldeles för mosig för att tänka något smart om röstningen. Men skulle verkligen en ulv rösta på artline i det läge som var? Tänker alltså Q och hemlig nu. Det skulle ju kunna vara så att blacksmithfarm också är ulv förstås, men skulle hon då inte lagt sin ändrade röst på någon annan för att rädda sig? Hm... tänker att hon skulle lagt den på malinois.

Eller så var alla tre ulvar. :nailbiting:

Nu måste jag gå och kvällsfodra, får se om jag kommer in någon mer sväng ikväll. Har tyvärr en strulande mobil, så jag kan inte surfa från den. :arghh:

Här @LenaH fortsätter jag de tankarna. :) Men jag är på intet vis säker, självklart kan de alibirösta. :crazy:

Vad gäller @Blacksmithfarm så har jag lagt henne åt sidan, visst är rösterna igår märkliga och det motiverade jag ju min röst med också men idag tycker jag det finns intressantare saker att nysta i. Jag sätter henne inte åt det goda hållet men jag avvaktar.

@quarter4ever lägger jag också åt sidan idag, en andraröst på en lyakompis (om nu q är i lyan) känns onödigt vågad när det fanns många fler håll att vända sig åt. Slutsats här är att q inte är i lyan men kan naturligtvis vara ond utanför.
Inte under lupp idag i vilket fall.

Övriga har jag inte reagerat så mycket över än och lägger min röst strax.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka