Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Men om ni tycker att någon annan av mina kandidater är troligare ond så är jag redo att ändra röst.
Främst är det då Jochen och A_Z som jag vågar lita på, enligt tidigare teorier, A_Z tidigt på Mirre, Jochen, delvis ändringen i DL1, också tidig på Mirre, tidig med att följa mot Samir. Och rösten på Kitty i BM-lynchen tyder faktiskt på godhet.
 
Olinda
Zubeyde_Simsek - BarenMolle - Zubeyde_Simsek - Samir

Tycker att det är intressant att Olinda bara hoppar på teorin. Speciellt då när JMB skriver att han inte läst paows inlägg. (ang. paows röständringar dl1)
Läser turerna kring Zubeyde och Olinda, där tittar Martin in med:
Försvar av kollega? Eller så vill M_M att det ska se ut så när han dött...
Väljer (?) den vägen som gynnar pakten - att tycka att Z_S skaver/är skum.
Tvivlar på sian - varför?? (vem annars siades?)
Har ingen vidare röstrad, och jag vet att det är svårt att pricka rätt, men det skaver ändå.
Vilken teori hoppar jag på? :confused: Jag förstår inte ens vad du referera till? Att jag har en usel röstrad kan jag hålla med om, men nu blev ju inte Z_S siad så att jag ifrågasatte det kanske var rätt vettigt, den som blev siad var Kitty... Så jag undrar lite hur du tänkte här?
 
Vilken teori hoppar jag på? :confused: Jag förstår inte ens vad du referera till? Att jag har en usel röstrad kan jag hålla med om, men nu blev ju inte Z_S siad så att jag ifrågasatte det kanske var rätt vettigt, den som blev siad var Kitty... Så jag undrar lite hur du tänkte här?
Teorin/tanken om paow som mysko p.g.a ändringen från Z_S till Kitty, när det handlade om att hennes första teori inte var godkänd, Jochen tog upp det, men köpte paows förklaring, du verkade inte göra det.

Nä, inte siad, Men vi visste att BM var spion, och regel 1a är att ängeln skyddar sig själv = typ sia. Visst, det var fler som inte såg det, sedan minns jag inte vad du skrev om paow-kitty sian (där vet jag att Godzilla tvivlade på deras godhet pga BM's inlägg).
 
Jag har gått igenom inläggen av de kvarvarande spelarna för att hitta en potentiell tjuv. För jag tror bara det är en tjuv kvar, även om jag inte är säker. Tidigare tyckte jag att Olindas kommentar till Martin, om att hon inte trodde att paow siat Kitty, talade till Olindas fördel.

Spännande att du läste in att Paow hade siat Kitty, jag upplevde att det helt enkelt var ett missförstånd som reddes upp, mest för att jag inte förstod vad de tjafsade om första dagen.
Men jag ska försöka hinna läsa in mig lite mer på deras konversationer och se om jag kan se något. Jag tycker att JMB skrev lite märkliga saker i samband med röstningen igår också som jag ska försöka förstå vad han menar.

Nu funderar jag ur aspekten att det kanske var tjuven som connectade med lyan genom att gå in i en sådan diskussion. Olinda skriver en del om hur tjuven kan spela (bortse från citatens ordning, jag vet inte hur det blev:crazy: dvs inte om de kommer i kronologisk ordning eller ej):

Hur skulle hon ha betett sig som tjuv menar du? O_o Som tjuv vill man väl knappas utmärka sig tänker jag...

Fast är det verkligen värt att outa sig så att det blir tydligt att man är tjuv för att inte riskera att bli käkad? :cautious:

Men om du inte tror att paow är tjuven och hon bör antagligen inte vara med i pakten, betyder det att du håller henne för god?

Sen tyckte jag när jag läste Olindas inlägg samlat att hon reagerar mycket på teorier. Fine. Men jag hittar inte så himla många egna teorier. Det hela känns lite medflytande. Det är Olinda inte ensam om, men för mig sticker hon ut mest efter genomläsningen. Och jag tycker mig hitta mest om tjuven hos henne.

Jochenmedbahuetten röstar på Olinda
 
Åh vad svårt! Jag funderade på @Olinda i duschen nyss och tänkte på att @Zubeyde_Simsek misstänkte henne så himla starkt men z kan ju inte haft någon info om henne? Eller räknar jag fel nu?

Rent instinktivt vill jag egentligen ha @Godzilla som tjuv men det är mest en känsla och på 31 inlägg är det svårt att hitta något konkret att ta på.
Dessutom är ju en ensam ond utanför lyan svår att hitta samband kring, den kan ju inte gärna planera saker med lyan eftersom de inte känner till varandra.

Åas borde just Olinda vara tjuven, av ren tradition då. :angel:
 
Bara så ni vet så följer jag upplösningen
( OM den kommer idag ? )
med spänning och i ett mycket varmt bad med tillhörande kall öl ( närmare 800 grader har de tydligen på landet i varmvattenkranarna med egen brunn och uppvärmning ) #Robinson- Buke
 
Jag hänger inte riktigt med på allt som hänt, varför blev det inget käk igår och kan det verkligen finnas någon ulv kvar? Rent matematikmässigt känns det som någon tidigare påpekat väldigt otroligt att det skulle vara så många onda totalt jämfört med de goda... Så förhoppningsvis finns det bara en tjuv kvar. Och då borde det inte kunna bli mer käk?

Jag tycker att Robinson_Robban är den som känns mest vettig just nu, han har varit med och drivit spelet bra framåt med sina diskussioner. Likaså Alexandra_Zazzi.

Jochenmedbaguetten har jag varit lite misstänksam mot ända sedan FarmenQristinas röstning och att Martin_Melin höll honom som god, men det skulle ju i så fall bygga på att han är ulv och som jag skrev innan så tror jag inte det finns fler ulvar kvar. Jag har väldigt svårt att se honom som tjuv, så jag tror han måste vara god.

Kvar som mina starkaste tjuvkandidater finns NakenJanne och Olinda. Spontant har jag en sämre känsla för NakenJanne och att han litegrann flutit med lite lagom och i början hakade på andras teorier. Jag vet i och för sig att det är svårt att komma med nya saker när man inte kommer in förrän framåt DL när allt redan har stötts och blötts flera gånger, men det är ju också ett bra sätt att gömma sig på.

Olinda har redan fått två röster, först från Robinson_Robban för att hon har sämst röstrad av hans misstänkta, sedan av Jochenmedbaguetten som även hittade lite citat där Olinda pratar ganska mycket om tjuven.

Jag skulle nog kunna rösta på vilken som av Olinda och NakenJanne, som sagt har jag själv mest funderat på NakenJanne sedan tidigare men samtidigt har min känsla tidigare i leken inte varit den bästa utan det har gått bättre när jag har följt andra, därför

Godzilla röstar på Olinda
 
Alexandra - jag är inte säker. Men när jag läste igenom spelare för spelare reagerade jag mest på henne, främst för att teoriandet som jag uppfattade det i mycket hög grad består av reaktioner på andras teorier istället för "grävjobb".

Godzilla har inte skrivit så mycket och visst fanns det något där jag fann konstigt, men inte så mycket. Naken-Janne har något motsägelsefullt resonemang då han tar upp att Molle borde veta vem ängeln var, men sen inte kopplar att det är vad Zubeyde försöker få fram med sitt snack om att hon var siad. Kan tyckas konstigt, men jag tror Janne blev förvirrad av användande av "siad". Han kunde ju struntat i att nämna det där om ängeln. Iofs möjlig hint till ulvarna, men Olinda känns mer trolig.

Och visst kan Robban vara ond, men just nu känns det inte så. Han har gjort mycket grävjobb nu på slutet.

Och rimligtvis får vi en by chans imorgon även Olinda är god. Sex (:laugh:) spelare kvar och det kan omöjligt vara fler än två onda. Jag tror bara det är en.
 
Tja, det här blev ju intressant. Jag hoppas att ni har rätt, framförallt baguettmannens inlägg med citat från Olinda känns ju som en övertygande teori om att hon är tjuven.
Jag vet att jag inte är tjuven.
@Alexandra_Zazzi verkar vettig och då rösten på Mirre när alla andra röstade på polisen. Verkar underligt av en ulv att sticka ut så och hon hade ju misstankar mot Mirre. Eftersom både polisen och Mirre var ulvar och ulvarna förmodligen visste att polisen var kärleksparad så känns det väl inte så jättetroligt ändå att en ulv skulle ha stuckit ut med en röst på Mirre.
Robban har ju också varit med och fört leken en del framåt, mer än mig absolut.
Godzilla var jag ju tveksam mot tidigare men verkar ju vettig nu på slutet så ja. Skall iväg och jobba och behöver sova en stund, så jag röstar också på Olinda.
NakenJanne röstar på Olinda
pga att jag tror att hon är tjuven främst pga de citat som baguettmannen lyfter fram och att hon känns mer trolig som ond än de andra utifrån resonemanget ovan.
 
DL 6
19:22 Robinson_Robban röstar på Olinda
19:43 Jochenmedbaguetten röstar på Olinda
20:24 Godzilla röstar på Olina
20:36 Naken_Janne röstar på Olinda
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp