Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Jag tycker ni tänker för mycket på ulvjakt och för lite på att vila upp er. Vi har det trevligt här vid poolen och hmm... på andra ställen.
@Martin_Melin :love: har det trevligt där han är fastlåst vid sänggaveln:p
Jag kilar över till poolen @BarenMolle och håller dig sällskap, Martin är lite trött så han måste sova så han orkar med ikväll:cool:
@Gunilla_Persson hade du en låda skumpa sa du ? Du lät väl direktionen stå för notan hoppas jag?
@Harald_Treutiger har nog råd efter de fina tittarsiffror vi genererat till årets omgång av Buke-Robinson
;)
Jag tycker vi kör ett härligt poolparty så här på lördagskvällen :bump: @paow räknar jag med ska dyka upp ffa som @Samir nu kan hänga här på lyxhotellet :D så djungeln behöver ni inte nyttja längre om ni inte vill... @FarmenQristina kanske vill parta lite innan det är över sas? Martins tändare kan jag ta med så behöver du inte sakna den när du ska röka ciggen:laugh:
@Mirre_Hammarling verkar ha åkt hem men hinner kanske återkomma till partyt ikväll:)

@Emma_Andersson är självskriven så hon kan fixa ihop fler bra konstellationer :love:
 
Senast ändrad:
@Martin_Melin :love: har det trevligt där han är fastlåst vid sänggaveln:p
Jag kilar över till poolen @BarenMolle och håller dig sällskap, Martin är lite trött så han måste sova så han orkar med ikväll:cool:
@Gunilla_Persson hade du en låda skumpa sa du ? Du lät väl direktionen stå för notan hoppas jag?
@Harald_Treutiger har nog råd efter de fina tittarsiffror vi genererat till årets omgång av Buke-Robinson
;)
Jag tycker vi kör ett härligt poolparty så här på lördagskvällen :bump: @paow räknar jag med ska dyka upp ffa som @Samir nu kan hänga här på lyxhotellet :D så djungeln behöver ni inte nyttja längre om ni inte vill... @FarmenQristina kanske vill parta lite innan det är över sas? Martins tändare kan jag ta med så behöver du inte sakna den när du ska röka ciggen:laugh:
@Mirre_Hammarling verkar ha åkt hem men hinner kanske återkomma till partyt ikväll:)

@Emma_Andersson är självskriven så hon kan fixa ihop fler bra konstellationer :love:
ärs kom på att man inte kan tagga så många i samma inlägg ju- eller hur @Blacksmithfarm :p
taggar om så poolpartyinbjudan kommer fram till alla som är här på lyxhotellet tar er 3 i taget så ingen missar denna praktfest :laugh:
börjar med @Gunilla_Persson för det är hon som har skumpan :banana:
Baren_Molle ser jag redan sett inbjudan och eftersom han redan hänger vid poolen så räknar jag med honom:D
Sedan så måste ju @Harald_Treutiger vara närvarande så vi kan tömma baren utan ekonomiska sviter för oss själva :)
@paow denna partpingla måste ju vara med så det blir lite action på festen ( och som extra säkerhetsåtgärd har jag kedjat fast min kärlek vid sängen och NEJ- du får inte mitt rumsnummer :cautious: )


 
@Martin_Melin :love: har det trevligt där han är fastlåst vid sänggaveln:p
Jag kilar över till poolen @BarenMolle och håller dig sällskap, Martin är lite trött så han måste sova så han orkar med ikväll:cool:
@Gunilla_Persson hade du en låda skumpa sa du ? Du lät väl direktionen stå för notan hoppas jag?
@Harald_Treutiger har nog råd efter de fina tittarsiffror vi genererat till årets omgång av Buke-Robinson
;)
Jag tycker vi kör ett härligt poolparty så här på lördagskvällen :bump: @paow räknar jag med ska dyka upp ffa som @Samir nu kan hänga här på lyxhotellet :D så djungeln behöver ni inte nyttja längre om ni inte vill... @FarmenQristina kanske vill parta lite innan det är över sas? Martins tändare kan jag ta med så behöver du inte sakna den när du ska röka ciggen:laugh:
@Mirre_Hammarling verkar ha åkt hem men hinner kanske återkomma till partyt ikväll:)

@Emma_Andersson är självskriven så hon kan fixa ihop fler bra konstellationer :love:
@Samir hoppas jag är på ett trevligare humör än igår då han gick bärgsärkargång som hette duga kom och svinga lite bubblor så blir du nog bättre till mods ;)
@FarmenQristina välkommen du med ( men håll dig please till rökrutorna om du måste puffa :angel:)
@Mirre_Hammarling kanske är indisponibel men hoppas du dyker upp så vi kan ha roligt ihop:)
 
@Emma_Andersson tänkte jag skulle köra en frågelek. vem tar vem - eller kanske sanning eller kånka kan vara nåt :heart
@Martin_Melin behöver som sagt sova ( och vem sjutton vill ha en ordningspolis på ett PARTY:eek: )
närå mitt hjärtgryn, du får skrika högt så kanske jag kommer och befriar dig om du inte är för utmattad?:love:
 
@Zubeyde_Simsek Jag kan faktiskt flyga in några riktigt cooola pers.. som verkligen tar leken vem tar vem på allvar så det tycker jag är en bra idé !! Fan så jävla skönt nu att slippa bo i tält och rulla runt i lera och leva på palmblad!!

Det här är mer mitt liv med skumpa och jordgubbar och poolparty och snygga grabbs!!
 
La+Dolce+Vita
 
Eller så är Alexandra tjuven. Något skumt är det med henne. Det där med att några trodde hon var spion i början av leken. Kan det inte ha varit för att uppmärksamma lyan på att Paow var siare? Alexandra var väldigt tydlig med att uppmärksamma paow.

Jag tror fortfarande det gömmer sig en ulv bakom rösterna på Martin. Dock inte jag :p
Martin lyfte väl teorin att Alexandra låtsas vara spion? Han var ulv, så det säger inte så mycket. Jag tyckte hon var skum runt DL2, när jag höll på att bli lynchad. Men när jag läste leken dagen efter tyckte jag inte jag hittade så mycket att ta på och insåg att det nog mest var en känsla i stundens hetta.

Var hon verkligen tydlig med att peka ut paow som siare?
 
Händelserik utröstning igår, tur att vi fick en lugn natt i alla fall!

Jag känner också att jag inte riktigt hänger med på hur många paktmedlemmar som kan finnas kvar, vi kan visserligen bara ta en åt gången men ändå :p

Vi var från början: 16, sedan kom Samir så tot har det funnits 17.

Onda som åkt ut: Martin Melin, FarmenQristina, Mirre Hammarling, Samir, tot 4st
Goda som åkt ut: Emma Andersson, Paow, BarenMolle, Zubeyde Simsek, Gunilla Persson, tot 5 st.

Kvar är 8st:

Robinson_Robban
Godzilla
Jochenmbaguetten
Olinda
Alexandra_Zazzi
NakenJanne
Smail
Kitty Jutbring

Den enda jag känner mig säker på är Kitty (pga förmodad sia av paow och att hon fick fatt på Samir), annars har jag väldigt dålig koll känner jag, har ett par timmar på mig fram till röstning att försöka bli klok på läget iaf :nailbiting:
 
Martin lyfte väl teorin att Alexandra låtsas vara spion? Han var ulv, så det säger inte så mycket. Jag tyckte hon var skum runt DL2, när jag höll på att bli lynchad. Men när jag läste leken dagen efter tyckte jag inte jag hittade så mycket att ta på och insåg att det nog mest var en känsla i stundens hetta.

Var hon verkligen tydlig med att peka ut paow som siare?

Hon skrev det rakt ut när jag frågade varför hon inte tog med Kitty i sitt resonemang... Tror det var ang röstningen i DL1?
 
JMB, jag blir fundersam, först fåret som röstar lika i första dl, sen en rätt udda röst i dl 2 på Kitty när han själv ligger uppe för lottning, varför? Själv säger han att det var för att rösta på den som han misstänkte mest men vid det laget så tyckte jag inte att kitty var så skum längre.

Fast att du inte tyckte Kitty var skum behöver väl inte betyda att jag är ond för att jag gjorde det? Jag orkar inte gå tillbaka och leta (eftersom jag som tidigare nämnts gör en test att spela helt från mobilen denna lek) men jag kände mig minst sagt i försvarsposition det DLt och som jag uppfattade det mest för teorin jag själv lanserat - att Qristina försökt visa sig för lyan genom att följa första ulven.

Beträffande var alla står nu - jag tror :p (total paranoia!) Kitty och Alexandra är goda. Olinda känns inte heller som min första misstänkta, mest för försök att mildra Martins utpekande av paow som siare. Övriga har jag inget grepp om. Reagerade på NakenJanne för länge sen för något... Det hade att göra med att det var skumt att godförklara sig själv och jag tror det rörde Zubeyde. Jag tycker teorin att det är ulvigt att godförklara sig själv i sig är lite ulvig. Ett sätt att skapa misstankar. Samtidigt tror jag att många spelare reagerar så, oavsett roll.
 
För mig ligger misstankarna främst mellan @Jochenmedbaguetten som kan ha varit ulven Qristina följde (om hon nu gjorde det), @Zubeyde_Simsek och @BarenMolle för att Qristina inte la sin röst där.

Zubeyde tyckte jag ju var lite skum redan igår med räknandet av roller och det lite enkla misstänkliggörandet av @Olinda .

Varför tror du mer på Jochen än Kitty, båda skulle ju kunna vara den som Qristina följt?

Helt enkelt för att @paow sa det! :p

OK, inte rakt ut, men att man litar så pass mycket på någon (även om paow blev nästanh godförklarad efter Qristinas röst) är ju i stort sett bara för att man tror den är siare.

Sedan vet jag inte om det säger något om Alexandra egentligen...
 
Händelserik utröstning igår, tur att vi fick en lugn natt i alla fall!

Jag känner också att jag inte riktigt hänger med på hur många paktmedlemmar som kan finnas kvar, vi kan visserligen bara ta en åt gången men ändå :p

Vi var från början: 16, sedan kom Samir så tot har det funnits 17.

Onda som åkt ut: Martin Melin, FarmenQristina, Mirre Hammarling, Samir, tot 4st
Goda som åkt ut: Emma Andersson, Paow, BarenMolle, Zubeyde Simsek, Gunilla Persson, tot 5 st.

Kvar är 8st:

Robinson_Robban
Godzilla
Jochenmbaguetten
Olinda
Alexandra_Zazzi
NakenJanne
Smail
Kitty Jutbring

17 st... Alltså, det bör väl inte finnas mer än en ulv och tjuven kvar? I så fall, om det varit 4 ulvar, 1 får (som kunde bli ulv) och 1 tjuv så var det 9 goda och 6 onda från det att jokern kom? Mer låter ju orimligt? Kan det t o m vara så att det bara var 3 ulvar från början med tanke på fårets specialvariant? Och att natten var lugn för att det inte finns någon som kan äta?

Har inte kollat vare sig rollista eller vinstvillkor nu, men har för mig att alla onda måste dö, inte alla ulvar...
 
17 st... Alltså, det bör väl inte finnas mer än en ulv och tjuven kvar? I så fall, om det varit 4 ulvar, 1 får (som kunde bli ulv) och 1 tjuv så var det 9 goda och 6 onda från det att jokern kom? Mer låter ju orimligt? Kan det t o m vara så att det bara var 3 ulvar från början med tanke på fårets specialvariant? Och att natten var lugn för att det inte finns någon som kan äta?

Har inte kollat vare sig rollista eller vinstvillkor nu, men har för mig att alla onda måste dö, inte alla ulvar...

Intressant tanke, jag hoppas att det är så, men kommer inte att lita på det innan vi har facit.





(20 sidor kvar att gå igenom:meh:)
 
Reagerade på NakenJanne för länge sen för något... Det hade att göra med att det var skumt att godförklara sig själv och jag tror det rörde Zubeyde.
Tror jag trillade över ditt inlägg du syftar till här:
överst på sid 39
Jocke-mackan skrev:
En allmän fråga som inte rör just det här fallet egentligen:

Varför är det så skumt att hävda att man själv är god?

Både goda och onda gör det. Knappast ett tecken på ondska.

Däremot tycks det vara en gångbar teori: "X röstar på Y för att hen godförklarar sig själv."

Tycker teorin är skummare än att en spelare hävdar att hen är god.

(tips, om man går in i webadressen kan man ändra sidnumret där för att komma till den sidan man vill, de sista siffrorna i adressen är det :))
 
OK, inte rakt ut, men att man litar så pass mycket på någon (även om paow blev nästanh godförklarad efter Qristinas röst) är ju i stort sett bara för att man tror den är siare.

Sedan vet jag inte om det säger något om Alexandra egentligen...
Du har rätt, det var nog en av anledningarna till att jag ett tag misstänkte Alexandra. TROR JAG. Jag kan komma ihåg ordningen fel... Men jag tror inte på Alexandra som ond. Tycker att hennes röst igår pekar på det. Oavsett ulv eller tjuv vore det ändå mest rimligt att följa efter och ta Samir när det nu verkade som att Kitty (sannolikt siad god) siat honom som ulv.
 
Klart jag är på partyhumör @Zubeyde_Simsek :laugh:

P1000260.jpg


Jag håller för ögonblicket på att exppriment, exprirment äh, undersöka om man kan smälta godis å på nåt vis få in det i akten. ja vill ha party å skoj men även lite lördagssmask. :d
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp